Řidiči mohou opět jezdit po mostech spojujících Brandýs nad Labem a Starou Boleslav


0 0 votes
Hodnocení článku

Sedm nových mostů spojujících Brandýs nad Labem a Starou Boleslav bylo v pondělí 6. Srpna 2012 slavnostně uvedeno do provozu.  Dokončení rozsáhlého a s ohledem na památkáře a archeology náročného projektu, který Středočeský kraj zahájil  už v roce 2008, vítají obyvatelé souměstí i projíždějící řidiči.

Rekonstrukci celkem sedmi mostů zhotovilo několik firem: Metrostav (most ev. č. 013), Viamont DSP (mosty ev. č. 012, 012a, 014), JHP (mosty ev. č. 015, 016) a Exmost (ev. č. 017).  Náklady na výstavbu všech mostů dosáhly celkové výše 460 milionů korun a byly částečně hrazeny z  dotace Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI)  ve výši 180 milionů korun, Regionálního operačního programu Střední Čechy (ROP SČ) za 175 milionů korun a rozpočtu Středočeského kraje. Celý projekt obnovy souměstí zahájil Středočeský kraj v září 2008. Kvůli archeologickým nálezům v místech původních mostů byl projekt pozastaven a zpozdilo se i  jeho dokončení.

V jednom případě (most ev. č. 610-016) si význam cenného archeologického nálezu vyžádal přepracování projektu. Torza renesančního inundačního mostu, prohlášená Ministerstvem kultury v roce 2011 za kulturní památku, tak zůstanou uchována v konstrukci nově zbudovaného mostu pro další generace jako významná kulturní památka a doklad stavitelství našich předků.

Rekonstrukce, respektive náhrada se týkala dosavadního přemostění ev. č.  610 – 012 – 610-17.  Díky této rekonstrukci a náhradě byl nejen odstraněn špatný vzhled mostů, ale také se podařilo zvýšit jejich zatížitelnost a životnost. Dále se sníží náklady na opravu a údržbu mostních objektů a celkově se zlepší průjezdnost po komunikaci II/610 jako spojnice souměstí Brandýs nad Labem a Stará Boleslav.

 

Jako poslední byl rekonstruován most ev. číslo 013, který převádí komunikaci II/610 mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví přes řeku Labe jako jedinou spojnici tohoto dvojměstí. Původní přemostění Labe bylo v havarijním stavu s velmi omezenou zatížitelností.  Na tento největší most ev. číslo 013 z celkových nákladů na soumostí ve výši 460 připadlo 224 milionů korun, dotace z ROP SČ 175 milionů korun, dotace z SFDI činila 22 milionů korun.

Doporučujeme související článek o stavbě mostů z listopadu 2009 včetně videa  na  https://www.izdoprava.cz/2009/11/nalez-casti-renesancniho-mostu-zbrzdil-prace-ve-stare-boleslavi/

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,18965 s | počet dotazů: 219 | paměť: 21008 KB. | 03.12.2024 - 04:38:00