Řidiči mohou opět jezdit po mostech spojujících Brandýs nad Labem a Starou Boleslav
Sedm nových mostů spojujících Brandýs nad Labem a Starou Boleslav bylo v pondělí 6. Srpna 2012 slavnostně uvedeno do provozu. Dokončení rozsáhlého a s ohledem na památkáře a archeology náročného projektu, který Středočeský kraj zahájil už v roce 2008, vítají obyvatelé souměstí i projíždějící řidiči.
Rekonstrukci celkem sedmi mostů zhotovilo několik firem: Metrostav (most ev. č. 013), Viamont DSP (mosty ev. č. 012, 012a, 014), JHP (mosty ev. č. 015, 016) a Exmost (ev. č. 017). Náklady na výstavbu všech mostů dosáhly celkové výše 460 milionů korun a byly částečně hrazeny z dotace Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve výši 180 milionů korun, Regionálního operačního programu Střední Čechy (ROP SČ) za 175 milionů korun a rozpočtu Středočeského kraje. Celý projekt obnovy souměstí zahájil Středočeský kraj v září 2008. Kvůli archeologickým nálezům v místech původních mostů byl projekt pozastaven a zpozdilo se i jeho dokončení.
V jednom případě (most ev. č. 610-016) si význam cenného archeologického nálezu vyžádal přepracování projektu. Torza renesančního inundačního mostu, prohlášená Ministerstvem kultury v roce 2011 za kulturní památku, tak zůstanou uchována v konstrukci nově zbudovaného mostu pro další generace jako významná kulturní památka a doklad stavitelství našich předků.
Rekonstrukce, respektive náhrada se týkala dosavadního přemostění ev. č. 610 – 012 – 610-17. Díky této rekonstrukci a náhradě byl nejen odstraněn špatný vzhled mostů, ale také se podařilo zvýšit jejich zatížitelnost a životnost. Dále se sníží náklady na opravu a údržbu mostních objektů a celkově se zlepší průjezdnost po komunikaci II/610 jako spojnice souměstí Brandýs nad Labem a Stará Boleslav.
Jako poslední byl rekonstruován most ev. číslo 013, který převádí komunikaci II/610 mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví přes řeku Labe jako jedinou spojnici tohoto dvojměstí. Původní přemostění Labe bylo v havarijním stavu s velmi omezenou zatížitelností. Na tento největší most ev. číslo 013 z celkových nákladů na soumostí ve výši 460 připadlo 224 milionů korun, dotace z ROP SČ 175 milionů korun, dotace z SFDI činila 22 milionů korun.
Doporučujeme související článek o stavbě mostů z listopadu 2009 včetně videa na https://www.izdoprava.cz/2009/11/nalez-casti-renesancniho-mostu-zbrzdil-prace-ve-stare-boleslavi/