Prodej dálničních známek na Slovensku vzrostl v roce 2023 o 5 % oproti předchozímu roku


5 1 hlasovat
Hodnocení článku

V roce 2023 se prodalo téměř 4,9 miliónu kusů dálničních známek. Tržby z prodeje byly na úrovni zhruba 106,8 miliónu eur. To je o 18 miliónů eur (20 %) více než v roce 2022. Největší meziroční nárůst zaznamenala Nádorná dialničná spoločnosť (NDS) při prodeji 10 -denní dálniční známky, které se prodalo o 13 % více kusů než v roce 2022. NDS zaznamenala nejvyšší příjem z prodeje 365 – denní známky, a to na úrovni 55,5 miliónu eur. Tento druh známky byl zároveň druhý nejoblíbenější mezi řidiči, prodalo se jich víc než milión kusů. Na prvním místě byla 10 – denní známka. Řidiči si koupili téměř 2,9 miliónu kusů a příjem z prodeje byl na úrovni 29,4 miliónu eur. Prodej dálničních známek byl největší v červenci a v tento měsíc se prodalo téměř 650-tisíc známek. Dominovala 10 – denní známka, která tvořila více než 62 % prodeje. Podobný zájem o prodej této známky byl také v srpnu. Třetí nejsilnější měsíc v prodeji byl leden, ve kterém se prodávala nejvíce roční dálniční známka.

Řidiči upřednostnili nákup elektronické dálniční známky online prostřednictvím www.eznamka.sk. Více než polovina prodeje proběhla prostřednictvím tohoto portálu.

V roce 2023 vzrostl počet žádostí o osvobození od úhrady za dálniční známku oproti předešlému roku o 30%.

 

Zdroj a foto:

Národná diaľničná spoločnosť

I


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
5 1 hlasovat
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,99624 s | počet dotazů: 222 | paměť: 21707 KB. | 05.04.2025 - 03:14:12