Příklady navrhování úprav komunikací – část 3


Image2
0 0 votes
Hodnocení článku

Příklady tentokrát špatných řešení přechodů.

Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Varovný pás musí být vždy na hranici nebezpečného prostoru. Standardně je umisťován na chodníku za obrubníkem vozovky směrem do pochozí plochy pro pěší (částečně zasahuje do bezpečnostního odstupu vozovky), ve stísněných poměrech může být umístěn na hraně vozovky (zcela zasahuje do bezpečnostního odstupu vozovky). Obrubník zajišťující směrové vedení nevidomého míří do křoví, situace je pro nevidomého nebezpečená a nesrozumitelná.

Mimořádně vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Chybné hmatové úpravy na vstupech do vozovky a neexistující směrová vedení vytvářejí na místě s velkou frekvencí automobilové dopravy pro nevidomé a slabozraké velmi nebezpečné situace. Realizace svědčí o naprosté neznalosti problematiky zpřístupnění staveb pro zrakově postižené. Zarážející je i to, že takto provedená stavba byla zkolaudována a je v trvalém provozu.

Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Varovný pás (šíře 0,4 m , povrch výstupky) se zřizuje výhradně na hranici nebezpečného nebo nepřístupného prostoru. Hmatová informace na snímku je nepravdivá a pro nevidomého velmi matoucí. Mezeru mezi fasádami domů (přirozená vodicí linie) lze spojit pouze signálním pásem, který má informační funkci (včetně funkce směrového vedení).

 

Vážné chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na pěší komunikaci. Chybí signální pásy zajišťující směrové vedení při přecházení a hmatovou informaci o charakteru místa. Přechod (označený vodorovným a svislým dopravním značením) musí být vždy hmatově vyznačen varovným a signálním pásem.

Vážná chyba při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na nesignalizovaném přechodu přes vozovku. Na bližším chodníku chybí signální pás (zajišťující směrové vedení při přecházení). U nových staveb musí být varovný pás hmatově i vizuálně kontrastní, u signálního pásu (hmatově kontrastního) lze vizuální kontrast vyloučit.

Chyba při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na nesignalizovaném přechodu přes vozovku. Signální pás musí mít zarovnané okraje, uvedené lze řešit standardními prvky betonové zámkové dlažby.

Chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké na nesignalizovaném přechodu přes vozovku. Signální pásy mají špatný směr, nenavazují na sebe (chybné vytýčení obou částí přechodu), nejsou ukončeny u přirozené vodicí linie (obrubník trávníku), chybí oddělení cyklistické stezky hmatným, barevně kontrastním, pásem.

Chyby při provádění hmatových úprav pro nevidomé a slabozraké v blízkosti signalizovaného přechodu přes vozovku. Signální pás musí vést napříč cyklistickou stezkou a musí být ukončen u přirozené vodicí linie (obrubník trávníku), chybí oddělení cyklistické stezky hmatným, barevně kontrastním, pásem, místo křižování pohybu pěších s cyklistickou stezkou musí být na pruhu pro cyklisty vyznačeno vodorovným dopravním značením V7 („zebra“).

Foto a text: Petr Lněnička


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,33893 s | počet dotazů: 202 | paměť: 25661 KB. | 20.11.2024 - 20:35:58