Při dlouhodobé údržbě silnic pomáhá technologie GRIPSEAL
Každodenním působením husté dopravy a vlivem povětrnostních podmínek dochází k ničení a znehodnocování silnic. Aby pozemní komunikace dokázala lépe a efektivněji odolávat dlouhodobému náporu negativních vnějších vlivů, je možné využít speciální technologií GRIPSEAL®, která posilňuje vozovku a je ekonomicky i ekologicky výhodnější. Poprvé tuto technologii použila firma EUROVIA CS. na silnicích II/298 mezi obcemi Doly a Val, II/309 mezi Bačetínem a Kounovem a III/29851 v km 3,332 – 4,392 Domašín – Spáleniště. Na úsecích bylo položeno celkem 21.500 m2 emulzní technologie.
Na povrch pozemní komunikace se nejprve nastříká speciální emulzní pojivo, které ochrání vozovku před pronikáním vody a na které je bezprostředně aplikována mozaika z drceného kameniva. Druhým krokem je pokládka emulzního mikrokoberce GRIPFIBRE® za studena, který výrazně zlepší protismykové vlastnosti vozovky.
Celá technologie ve srovnání s jinými běžně využívanými typy údržby představuje levnější variantu, která je vhodná pro všechna dopravní zatížení a má dlouhodobý efekt. Přináší úspory energie a přírodních zdrojů. Probíhá za omezeného provozu, takže umožňuje řidičům nadále po trase projíždět. Díky rychlé aplikaci technologie, která je ve srovnání s běžnou podkládkou tradičních asfaltových směsí časově méně náročná, může být provoz také brzy plně obnoven. Po úpravách vypadá silnice jako nová. Dlouhodobě je již proces GRIPSEAL® kodifikován v Belgii a v poslední době také využíván ve Francii.
„Technologie GRIPSEAL® kombinuje dva řízené a dobře známé postupy, kvalitní povrchový nátěr a ochranný mikrokoberec. Z technického, ekologického a ekonomického hlediska představuje velmi dobré řešení v údržbě komunikací. Dokáže vrátit vozovce vlastnosti, které jsou klíčové pro její dlouhou životnost. Ochrání vozovku před destrukcí vlivem rozmrazovacích prostředků, mrazu a vody a současně výrazně zlepší protismykové vlastnosti,“ uvádí Ing. Michal Sýkora, technický ředitel EUROVIA CS.
Zdroj: EUROVIA CZ