Představitelé Jihočeského kraje jednali o pokračování stavby dalšího úseku dálnice D3
Hejtman Zimola, že očekává rozhodnutí o dostavbě úseků Veselí – Bošilec a Borek – Úsilné do konce letošního roku, aby se dalo začít příští rok stavět. Trasa dálničního obchvatu Českých Budějovic zůstane v současné podobě včetně tunelu. Zároveň by měly být v roce 2015 připraveny k vysoutěžení další dva dálniční úseky, a to Bošilec – Ševětín a Ševětín – Borek, s jejichž zahájením stavby se v uvedeném roce také počítá. To vše s ohledem na to, aby celý úsek mezi Táborem a Dolním Dvořištěm byl dokončen do konce roku 2021. To je výstup z jednání Výkonné rady Sdružení pro výstavbu D3, které se konalo 3. listopadu 2014 na krajském úřadu v Českých Budějovicích. Mimo jiné za účasti hejtmana Jiřího Zimoly, ředitele výstavby Ředitelství silnic a dálnic ČR Tomáše Čížka, senátora a předsedy Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavla Eyberta a dále zástupců samospráv měst a obcí, kterých se stavba dálnice D3, a na ni navazující rychlostní komunikace R3, dotýká.
Hejtem Zimola dále připomněl, že hlavním problémem při rozhodování o dostavbě úseků Veselí – Bošilec a Borek – Úsilné byly spory ohledně výběru dodavatele, kvůli kterému se celý postup zasekl. A to i přesto, že oba úseky byly již vysoutěžené a jsou na ně připravené i peníze. „Vše totiž brzdí neúspěšní uchazeči o dodávku prací, kteří se proti výsledkům soutěže odvolali,“ dodal hejtman.
S povděkem kvitoval hejtman rovněž Čížkovo prohlášení, že se dále nebude experimentovat s již navrženou trasou obchvatu Českých Budějovic. „Obchvat se nebude posouvat nikam za Lišovský práh a zůstane ve své současné podobě, tedy i včetně tunelu, o kterém se vedly polemiky kvůli vysokým nákladům. Úspory budeme hledat jinde, zejména při výběrových řízeních a tlaku na dodavatele, aby dali co nejlepší cenu,“ sdělil Zimola s tím, že krácení tunelu by mělo negativní dopad na životní prostředí ve Srubci a na Pohůrce.
Komentář k tomu, kolik bude, nebo nebude u Českých Budějovic dálničních sjezdů, považuje Zimola v současné chvíli za předčasný. „Samozřejmě to bude předmětem dalších jednání,“ dodal.
Čížek pak dále připomněl, že v dohledné době mají být připraveny výběrová řízení na dodavatele staveb dalších dvou úseků dálnice D3 Bošilec – Ševětín a Ševětín – Borek. „Chceme, aby soutěž začala v příštím roce a byla i příští rok i dokončena, aby bylo možné ještě v roce 2015 začít také stavět,“ naznačil.
Pokud se jedná o rychlostní komunikaci R3, vedoucí od Českých Budějovic do Dolního Dvořiště, tak zde se momentálně již vykupují pozemky a připravuje se vlastní stavba. Všechny úseky Dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 z Tábora do Dolního Dvořiště mají být hotové do konce roku 2021. Celá trasa bude měřit zhruba 70 kilometrů a vyžádá si náklady kolem 30 miliard koru