Práce na budování elektonického mýtného systému pokračují.
První mýtný portál byl postaven 15. července 2006 na 33,7 kilometru dálnice D1 ve směru z Prahy na Brno. Na realizaci projektu mýtného systému spolupracuje s firmou Kapsch i několik českých dodavatelů. ( foto z TK 19.7.2006 v článku) Smlouva byla podepsána 29. března 2006 a celý systém elektronického mýta bude realizován v několika etapách.
Fáze realizace :
červenec 2006– zkušební stavba první brány – otestování koordinace prací, časový rozsah a vyhodnocení pro další práce. Při stavbě brány byl provoz zcela zastaven na 17 minut ve všech pruzích. Před samotnou montáží byl provoz dočasně omezen zúžením průjezdních pruhů. Samotná brána je vysoká cca 6 metrů, základy mýtné brány mají rozměr 1,5 metrů krychlových. .
Od srpna 2006 – Výstavba 178 mýtných bran na 970 km dálnic a rychlostních komunikací. Výstavba bran bude realizována mozaikovitě po celém území ČR . Plánuje se 10 uzavírek v 1. týdnu. Práce při výstavbě brány budou probíhat za asistence pracovníků ŘSD ČR a Policie ČR. Označení, které bude umístěno při omezení provozu v místě stavby bude označeno informační tabulí s textem “ STAVÍME ELEKRONICKÉ MÝTO „.
1.1.2007 – zahájení zkušebního provozu na síti dálnic a rychlostních komunikací ( 970 km)
1.7.2007 – zpoplatnění všech 2100 km dálnic a rychlostních komunikací ČR.
Na podzim 2006 si budou moci dopravci pořizovat nutné palubní jednotky premid, které zabezpeční výběr mýtného. K jejich nákupu bude sloužit 100 distribučních míst, které budou často umístěné na čerpacích stanicích v celé ČR.
České firmy, které se podílejí na budování mýtného systému společně s firmou KAPSCH:
METROPROJEKT Praha , a.s. – hlavní projekční partner, návrhy umístění a výstavby bran
AŽD Praha s.r.o.- dodavatel pro infrastrukturu, koordinátor výstavby bran
CROSS Zlín s.r.o. – realizace technologie, elektronické systémy
Skupina ELTODO – projektová dokumentace a dodávka inženýrské činnosti
PVT,a.s. – testování aplikací