Požár v tunelu Valík!


n200605261925 P5250065
0 0 votes
Hodnocení článku

Ve čtvrtek 25. května 2006 proběhl první zkušební požár v nově budovaném tunelu pod vrcholem Valík. Cílem bylo prozkoumání chování ohně za specifických podmínek a vyzkoušení jeho účinků. Akce proběhla za velkého zájmu odborné veřejnosti i medií. ( Podrobnější informace a foto v článku)Zkušební požár v Tunelu Valík se provedl vzhledem k jeho chystanému uvedení do provozu v posledním čtvrtletí tohoto roku. Podle směrnice Evropské komise 2004/54/EC musí být před každým uvedením silničního tunelu do provozu ověřena jeho požární bezpečnost. Důvodem, proč Evropská unie věnuje zvýšenou pozornost bezpečnosti  v silničních tunelech, je série tragických požárů v silničních tunelech z 90. let minulého století. V českých podmínkách je zkušební požár v tunelu Valík unikátní projekt, který byl připravován po několik měsíců a podílela se na něm řada odborníků. Vedle specialistů Ministerstva vnitra ČR – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, Technického ústavu požární ochrany, HZS Plzeňského, HZS Moravskoslezského a HZS Jihomoravského kraje, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Metrostav a.s., Fakulta inženýrství Vysoké školy báňské – Technické Univerzity v Ostravě a Pragoprojekt a.s..

Realizace zkušebního  požáru – proběhly dva zkušební požáry ( hoření 170 litrů benzínu na  ploše 4×4 m a ve výšce 50 cm nad vozovkou, což odpovídá požáru osobního automobilu).  Během požárů byla provedena řada měření, která by měla v budoucnosti sloužit pro standardizaci požární bezpečnosti v krátkých  silničních tunelech. Proběhlo měření teploty vzduchu i konstrukcí, směru a rychlosti šíření tepla, hustoty tepelného toku, optické hustoty kouře a šíření kouře.

 Foto č.1 – před počátkem požáru je vidět světlo posvítající z konce tunelu. Foto č.2.a 3. – po zapálení požáru kouř postupně zaplnil prostor. Po uhašení požáru začal opět prosvítat konec tunelu (foto 4).

1. n200605261922_Valik_1 n200605261923_Valik_2 2.

3. n200605261923_Valik_3 n200605261923_Valik_4 4.

Závěry běžného pozorovatele ? Po zapálení požáru se během velmi krátké chvilky vytvořila hustá neprůhledná kouřová clona, která zaplnila celý profil tunelového tubusu. Kouř zaplnil prostor a postupoval ve směru proudění vzduchu.  Po uhašení požárů se poměrně rychle kouř rozplynul , otázkou měření je, jak dlouho zůstaly jedovaté zplodiny ve vzdychu a kdy by byl vstup do tunelu opět bezpečný. ! Od hořícího automobilu v tunelu –  co nejrychleji ven a mimo dosah nedychatelného kouře!

 

Tunel Valík je součástí dálničního obchvatu D 5 kolem města Plzně.

Délka tunelu 380 m.

Dvě tunelové trouby široké 11,5 m a vysoké 8,2 m.

Maximální sklon je 4 %.  Plánované uvedení do provozu 10/2006.

n200605261925_P5250065 n200605261926_P5250085


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

  • Bezpečná cesta do školy14. září 2006 Bezpečná cesta do školy V úterý 19.9.2006 pořádá město Chrudim a Centrum dopravního výzkumu konferenci věnovanou realizaci projektů dopravní výchovy.Jednání konference bude zaměřené na realizaci projektu" […]
  • Nadace Partnerství  vyhlásila další ročník soutěže projektů zklidňování dopravy17. února 2011 Nadace Partnerství vyhlásila další ročník soutěže projektů zklidňování dopravy Do jubilejního 10. ročníku soutěže Cesty městy mohou zájemci posílat přihlášky až do 31.května 2011.Do soutěže je možné přihlásit dopravní řešení zaměřené na zvyšování bezpečnosti […]
  • Londýn – Velká Británie30. října 2023 Londýn – Velká Británie Londýn, hlavní město Velké Británie, je jednou z nejpopulárnějších turistických destinací na světě. Tato kosmopolitní metropole láká návštěvníky ze všech koutů planety svou bohatou […]
  • Nová technologie by mohla pomoci k lepší viditelnosti cyklistů22. srpna 2014 Nová technologie by mohla pomoci k lepší viditelnosti cyklistů Vědecký tým Fakulty textilní Technické univerzity v Liberci představil ve středu 20.8.2014 novinářům finální verzi cyklistické bundy s nositelnou elektronikou, která byla letos uvedena na […]
  • Omezení dopravy v centru Prahy na Silvestra a Nový rok25. prosince 2012 Omezení dopravy v centru Prahy na Silvestra a Nový rok Dne 31.12.2012 (Silvestr) od 12.00 hod. do 10.00 hod. dne 1.1.2013 (Nový rok) dojde v celém prostoru Václavského náměstí k úplnému zákazu parkování vozidel, a to v modré a oranžové zóně, […]
  • V Havířově bude doprava MHD zdarma17. září 2013 V Havířově bude doprava MHD zdarma V pátek 20. září 2013 bude v rámci Evropského dne bez aut městská hromadná doprava v Havířově zdarma. V tento den je také náměstí Republiky v centru Havířova připraven od 8.30 do 17.00 […]
  • Trojská lávka projde kontrolním měřením30. ledna 2013 Trojská lávka projde kontrolním měřením Trojská lávka spojuje pražskou čtvrť Troja s Císařským ostrovem v místě někdejšího přívozu ulici Pod Havránkou. V sedmdesátých létech 20. století byl zdejší přívoz nahrazen vojenským […]
  • Probíhají terénní práce pro přípravu nových železničních tratí29. října 2019 Probíhají terénní práce pro přípravu nových železničních tratí Pracovníci firem, se kterými Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvy na provedení geodetických zaměření terénu, se již pohybují v území mezi Prosenicemi a […]
  • Luxusní autobusy začaly jezdit na lince Praha – Jihlava – Brno25. srpna 2011 Luxusní autobusy začaly jezdit na lince Praha – Jihlava – Brno Od pondělí 8.8.2011 jsou v provozu nové autobusy Volvo- Irizar cestovní agentury Student Agency. Nabídka vybavení pro cestující […]
  • Dny otevřených dveří na vodních stavbách2. května 2016 Dny otevřených dveří na vodních stavbách Nejen pro obyvatele Jižních Čech je určen Den otevřených dveří na vodních dílech České Vrbné a Hněvkovice na řece Vltavě v blízkosti Českých Budějovic. Tato akce proběhne 7. května 2016 ve […]
Stránka načtena za 2,27408 s | počet dotazů: 200 | paměť: 25682 KB. | 21.11.2024 - 05:11:46