Nový buspruh na Strakonické ulici má pomoci zrychlit jízdu autobusům MHD
Příjezd do Prahy po Strakonické ulici bývá často dopravně a dochází zde k výraznému zpoždění autobusů. Od středy 18. listopadu 2015 pomáhá autobusům nový vyhrazený jízdní pruh (nejen pro PID, ale i pro ostatní autobusy veřejné linkové dopravy), který začíná u počátku odbočení na Barrandovský most (směr Jižní spojka) a končí před připojením k pruhům z Barrandovského mostu. Vyhrazený pruh vznikl z „nadbytečného“ levého pruhu (ten byl před připojením k „barrandovským“ pruhům ukončen změnou dopravního režimu v září 2014) a to v reakci na rostoucí intenzity provozu (výrazný nárůst po zprovoznění severozápadní části Městského okruhu v září 2015), stále častější regulace provozu na vjezdu do tunelu Mrázovka a tím běžný výskyt kolon v oblasti levobřežního předpolí Barrandovského mostu. Součástí opatření je i úprava řazení na příjezdu po Strakonické ulici (nově pravý pruh veden přímo na Barrandovský most).
Základní údaje:
•délka vyhrazeného jízdního pruhu: 850 metrů
•počet spojů bus: 48 (PID) + 15 (ostatní bus) = 63 spojů / špičkovou hodinu
•běžná jízdní doba dosud: 5-6 minut
•běžná jízdní doba nově: 1 minuta
Realizaci opatření zajistila Technická správa komunikací hl. m. Prahy na základě podkladů zajištěných ROPIDem a potvrzených Odborem dopravních agend Magistrátu hl. m. Prahy.
Dále jsou prověřovány možnosti zlepšení průjezdnosti pro veřejnou dopravu. Nejkomplikovanější poměry (nedostatečná šířka komunikace) jsou však v klíčovém úseku od zastávky Dostihová po začátek nového buspruhu před Barrandovským mostem. Nadějnější úsek mezi Lahovickým mostem a zastávkou Dostihová musí být však podrobněji prověřen (zejména únosnost vozovky v odstavném pruhu).
Zdroj: ROPID