Negrelliho viadukt opět slouží železniční dopravě
V pondělí 1. června 2020 došlo ke změně jízdních řádů osobních vlaků na linkách S4, S5 a R 45. V souvislosti s obnovením provozu na Negrelliho viaduktu v centru Prahy se vrátily spoje na uvedených linkách na původní trasy. Vlaky tak už nestaví ve stanicích Praha-Holešovice nebo v Praze-Bubnech na Vltavské.
„Od prvního dne obnovení provozu na Negrelliho viaduktu, tedy od pondělí 1. června, došlo k návratu na původní trasy vlaků na linkách S4 do Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem a také na lince S5 a R 45 z Prahy do Kladna. Cestující z Kralup tak dojedou osobním vlakem díky kratší trase do centra Prahy na Masarykovo nádraží až o 7 minuty dříve, ale především se tyto spoje vyhnou silně vytížené křižovatce tratí v oblasti Balabenky. Bez přesedání přímo do centra zamíří i osobní a spěšné vlaky linky S5 a R45 z Kladna,“ upozorňuje obchodní ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.
Vlaky linky S4 tak stejně jako před 2,5 lety jedou z Podbaby do původní zastávky Praha-Holešovice zastávka a vyhybají se novému holešovickému nádraží. Tam i nadále zamíří rychlíky z Děčína a Ústí nad Labem (linka R20), které pojedou nadále na pražské hlavní nádraží.
U linek S5 a R45 na Kladno se pak zrušila zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vlaky zastavují o několik stovek metrů dál na původním nádraží Praha-Bubny a pokračují přímo do centra přes Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží.
Související články na https://www.izdoprava.cz/?s=Negrelliho+viadukt
Zdroj: ČD