Lokomotiva Škoda 109 E získá povolení k provozu v Rakousku
Už během několika týdnů budou moct do provozu v Rakousku vstoupit lokomotivy Škoda 109 E. Společnost Škoda Transportation v počátkem listopadu ukončila sérii předepsaných zkoušek lokomotiv 109 E pro získání povolení k provozu na rakouské železnici. K typovému schválení bylo možné některé zkoušky dokladovat měřeními z Německa, nebo České republiky. Na poslední předepsanou zkoušku radiového rušení musela přesto lokomotiva 109 E navštívit trať Vídeň – Sigmundsherberg v Dolním Rakousku.
Podobný úspěch se zdařil výrobci lokomotiv u lokomotiv 109E Škoda Transportation iv Maďarsku. V rámci kontraktu na modernizaci lokomotiv 71Em pro ČD Cargo prošlo v říjnu 2012 prvních patnáct nákladních lokomotiv zkouškami v oblasti Komáromu. ČD Cargo tak má k dispozici lokomotivy pro dopravu tranzitních nákladních vlaků z Maďarska a Slovenska do České republiky, bez nutnosti jejich výměny na hranicích.
Třísystémová lokomotiva 109E, jejíž maximální rychlost je 200 km/hod, je určena pro provoz na tratích v ČR, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Umožňuje plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se stejnosměrným napětím 3 kV nebo střídavým napětím 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz, který používají v Německu a Rakousku.