Fotografie v metru lákají korejské turisty k návštěvě památek
Olomoucké a další tuzemské památky jsou totiž od 1. března 2016 hlavním motivem výzdoby vysoce frekventované linky číslo 7 soulského metra. Jedná se o propagační kampaň, kterou pořádá agentura CzechTourism . V jednotlivých vagonech soulského metra a na klíčových stanicích vidí cestující špičkové fotografie Olomouce a dalších měst v jednotném vizuálním stylu. Vnější i vnitřní stranu českého vagónu zdobí brandové pohledy na Prahu, ale i panoramata Českého Krumlova, Mikulova či fotografie jarních tulipánů před zámkem Lednice. Podlaha je potištěna vzorkem pražské dlažby. Plánuje se, že české metro bude jezdit až do konce května 2016.
Kampaň je spojena s media mixem, který obsahuje online a flash bannery, videa na korejském youtube i akce na sociálních sítích či ve veřejném prostoru outdooru. Kampaň poběží na obřích obrazovkách v nejvytíženějších stanicích metra jako Gangnam, Samseong či Hongik University a zbarví i český vagón soulského metra 57 kilometrové trasy 7, projíždějící populární čtvrtě jako Cheongdam, Nonhyeon či Yoido.
Kampaň s Hana Tour je realizována zároveň při příležitosti uvedení prvního korejského mono balíčku zaměřeného pouze na ČR, v jehož devítidenním itineráři (Praha-Olomouc-Kroměříž-Lednice-Valtice-Mikulov-Český Krumlov-Praha) Hana Tour představuje tedy nově i Moravu.
Česko je pro korejský trh dynamicky rostoucí destinací, která za dva roky téměř zdvojnásobila počet turistů na 257 tisíc za rok 2015 s přímými lety ČSA a Koreanairu mezi Soulem a Prahou. „Korejský trh zraje a je na něm cítit hlad po nových destinacích. Korejci oceňují především romantický ráz našich historických zachovalých měst, hudbu, pivo, loutky, ale i původní kulturu a tradice. Proto si myslíme, že má smysl nyní představit například nejen města zapsaná na seznamu UNESCO, ale také moravský folklor,“ vysvětluje generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Postupně se daří směrovat zájem turistů nejen na Prahu, ale také na další zajímavé lokality v Čechách i na Moravě. „Statistiky potvrzují, že v Olomouci se každoročně zvyšuje počet ubytovaných turistů z Jižní Koreje, a ti tak dokonce v početnosti dohánějí evropské návštěvníky. Korejští turisté k nám jezdí organizovaně prostřednictvím cestovních kanceláří,“ dodává vedoucí oddělení cestovního ruchu Karin Vykydalová. V loňském roce se Olomouc stala také cílem filmového štábu jihokorejské televize, který zde natáčel poměrně dlouhý dokumentární pořad o krásách Moravy. Největší část tohoto dokumentu byla věnována právě Olomouci.
Zdroj: CzechTourism