Elektromotorový vůz „Elinka“ bude vozit cestující na Bechyňce
Lokálka mezi Táborem a Bechyní patří k jihočeským unikátům. O prázdninových sobotách pojedou po této trati také dva páry zvláštních vlaků, na které bude nasazen Křižíkův elektromotorový vůz zvaný Elinka (M 400.001). Z Tábora bude odjíždět v 9:37 a 13:37, na zpáteční jízdu z Bechyně se Elinka vydá v 11:23 a 15:25 hod. U vybraných stanic a zastávek na trati najdou cestující jednotlivá zastavení Naučné stezky Bechyňka. Informační tabule jsou doplněny mapami s vyznačenými turistickými cíli v okolí. Stačí si tak vybrat a vydat se na túru. Jednosměrné jízdné ve zvláštních historických elektrických vlacích (Elinka) stojí ve 2. třídě 200 Kč, pro děti od 6 do 15 let 100 Kč, v 1. třídě 250 Kč, pro děti od 6 do 15 let 200 Kč. Jízdenky na zvláštní historické elektrické vlaky koupíte v e-shopu ČD.
V Bechyni pak stojí za návštěvu opravená remíza ( je otevřena od 9:00 do 15:30 hod. ve dnech 2., 16., 23. a 30. července a 13. a 27. srpna). Návštěvníci v ní najdou modelové kolejiště, lokomotivu Koloběžku Národního technického muzea s rokem výroby 1905 a také malou výstavu se železniční tématikou. Vstupné je 30 Kč, děti do 6 let mají vstup zdarma.
Během „Léta na Bechyňce“ se bude konat v Bechyni a v Táboře také řada zajímavých kulturně společenských akcí:
9. 7. 2022 – Divadlo v trávě, Bechyně
16. 7. 2022 – Jazzový Tábor
5. – 7. 8. 2022 – Komedianti v ulicích, Tábor
12. – 14. 8. 2022 – Bechyňské doteky, Bechyně
Trať Bechyňka
První zkušební jízda na uvedené trati byla vykonána po pouhém roce stavby 1. června 1903 a slavnostní jízda, která zahájila provoz na trati, proběhla 21. června 1903. Provoz byl zajišťován zpočátku dvěma elektrickými motorovými vozy, ke kterým v roce 1905 přibyl třetí a v roce 1908 čtvrtý. Tyto vozy byly později označeny jako EM 400 (001 a 002) a byly shodné konstrukce. Třetí a čtvrtý vůz (003 a 004) byly konstrukčně odlišné od předchozích dvou. Dodnes provozuschopný vůz s označením M 400.001 je od roku 1974 součástí sbírky Národního technického muzea.
Zdroj: České dráhy
Foto: Národní technické muzeum