Dopravní podnik hl. m. Prahy vyhlásil veřejnou zakázku na dodavatele bateriových trolejbusů


0 0 votes
Hodnocení článku

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vyhlásil dne 3. února veřejnou zakázku na dodavatele dalších, celkem až 180 nízkopodlažních bateriových trolejbusů. S vítězným uchazečem DPP uzavře rámcovou smlouvu na pět let. Předpokládaná celková hodnota veřejné zakázky činí 3,465 miliardy korun. DPP se bude ucházet o příspěvek na nákup těchto vozidel z připravovaných dotačních titulů Evropské unie.

Předmětem veřejné zakázky je kromě nákupu až 180 bateriových trolejbusů (90 kloubových délky 18 metrů a 90 typu Standard délky 12 metrů) také pořízení až 180 náhradních trakčních baterií, 35 hardware a software sad pro diagnostiku vozů, 20 přenosných nabíječek a v neposlední řadě náhradních dílů. Dojezd na baterie minimálně 15 kilometrů, životnost vozidel alespoň 15 let. Konstrukční rychlost nabízených trolejbusů by měla být minimálně 70 km/h, přičemž by ji měly dosahovat v obou režimech jízdy, tj. při napájení z trolejové sítě i z trakčních akumulátorů. Všechna vozidla musí umět rekuperovat energii vzniklou bržděním při jízdě.

Garantovaný dojezd trolejbusů při jízdě na energii uloženou v trakčních bateriích musí být minimálně 15 kilometrů s použitím topení nebo klimatizace, větrání a předepsaného osvětlení, bez ohledu na roční období, klimatické či provozní podmínky, při plné obsazenosti a zastavování vozidla ve všech zastávkách včetně odbavení cestujících a s dosahováním maximální povolené rychlosti, a to po celou dobu životnosti trakčních akumulátorů. Požadavkem DPP je životnost trakčních akumulátorů minimálně 120 měsíců (10 let) nebo 600 tisíc kilometrů podle toho, co nastane dříve. Trolejbusy mají být standardně vybaveny celovozovou klimatizací, odbavovacím a informačním systém podle Standardů kvality PID, zařízením pro počítání cestujících a kamerovým systémem s možností záznamu. Pro každý pátý zakoupený trolejbus DPP požaduje vybavení vozidla zařízením na postřik trolejí proti námraze. V rámci jedné závazné objednávky si DPP může dle svých potřeb objednat jeden až dvacet trolejbusů. Požadovaný termín jejich dodání je pak do 12 měsíců od uzavření prováděcí smlouvy.

Předložené nabídky bude DPP vyhodnocovat v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek podle ekonomické výhodnosti, a to na základě tří hodnotících kritérií. Hlavním kritériem s váhou 50 % bude celková nabídková cena za celý předmět plnění, tj. vozidla včetně příslušenství. Dalšími dílčími kritérii jsou délka záruky na trolejbus s váhou 30 % a zkušenosti dodavatele s váhou 20 %.

 

V současné době je ve vozovém parku DPP 15 bateriových trolejbusů SOR TNS 18 a 26 bateriových trolejbusů Škoda – Solaris 24m.

 

 

Zdroj a foto SOR TNS 18:

Dopravní podnik hl. m. Prahy

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 6,92107 s | počet dotazů: 223 | paměť: 21331 KB. | 05.02.2025 - 20:53:26