Dohady mezi vedením Škoda Auto a zaměstnanci pokračují


Ve hře jsou peníze! V úterý 31.3.2015 skončila ve Škoda Auto platnost dosavadní Tarifní dohody mezi automobilkou a odbory KOVO. Vedení automobilky poskytlo ve středu 1.4.2015 aktuální vyjádření k dané situaci: „Nová Tarifní dohoda doposud nebyla uzavřena, a to i přesto, že ŠKODA AUTO poskytla solidní nabídku zaručující pro období následujících 12 měsíců nárůst tarifů o 3 %, což v kombinaci s dalšími faktory, jako je například rekordní výše bonusů, představuje doposud jeden z nejvyšších reálných nárůstů příjmů. Součástí nabídky byl také další nárůst příspěvku na doplňkové penzijní připojištění, a to ve dvou krocích až na nadprůměrných 900 Kč měsíčně.“

„Vynikající výsledky společnosti v loňském roce se promítly i do rekordní výše bonusu. Každý tarifní zaměstnanec obdrží v květnovém výplatním termínu jako součást mzdy za duben variabilní část bonusu v doposud nejvyšší hodnotě 25 tisíc Kč, což ve srovnání s loňským rokem představuje nárůst o 56 %. Včetně fixní části bonusu, vyplácené před letními dovolenými a před Vánoci, tak zaměstnanci celkem obdrží roční bonus v průměrné výši cca 60 tisíc Kč.

Průměrná dělnická mzda ve společnosti ŠKODA AUTO je o více než polovinu vyšší než srovnatelný průměr v ČR a o třetinu převyšuje průměr v českém automobilovému průmyslu. Mzdy se přitom ve ŠKODA AUTO za posledních pět let zvýšily o čtvrtinu, a jsou tak trvale nejvyšší v porovnání s dalšími výrobci automobilů v ČR.

ŠKODA AUTO se i nadále rozvíjí, investuje a vytváří nová pracovní místa v České republice. K tomu je však nutné zachovat flexibilitu a konkurenceschopnost společnosti i pro další období. Věříme proto, že s naším sociálním partnerem budeme schopni nalézt shodu, která tyto budoucí plány umožní realizovat, a zajistí tak pro naše zaměstnance jistotu pracovních míst i do budoucna.“ Zdroj: ŠKODA AUTO

Dnes zveřejnila Podniková rada své stanovisko k vyjádření vedení podniku.

Podniková rada se mimořádně sešla v pátek, v pondělí i v úterý, aby dostala podrobné informace. Zároveň předsedové DO předávají informace členské základně a informují o náladě mezi zaměstnanci. Právě Podniková rada je také tím orgánem, který rozhodne o přijetí výsledku vyjednávání. Samotný vyjednávací tým takovou pravomoc nemá. Vyjednávací tým se před každým kolem KV schází také s uvolenými předsedy DO, aby získal potřebný impuls a reakce členské základny. Poslední výsledek vyjednávání v řádném termínu z tohoto úterý Rada jednohlasně odmítla. Zároveň s tím také odstartovala příprava protestní akce před Pentagonem. „Vše se musí dobře připravit a zorganizovat. Začneme na tom pracovat nonstop s nasazením všech našich lidí,“ uvedl předseda PR Jaroslav Povšík. V původně stanovených termínech se s firmou nepodařilo uzavřít mzdovou dohodu. Vyjednány naopak byly textové části a další dohody v rámci kolektivní smlouvy. V kolektivním vyjednávání bylo zatím předběžně dohodnuto vylepšení podmínek flexi kont, navýšení příspěvku na důchodové připojištění, zvýšení týmových odměn a výpočtem byl stanoven rekordní variabilní bonus 25 000 Kč. Vyjednávacímu týmu se rovněž podařilo přimět firmu, aby do vyjednávání přišla s historicky nejvyšší nabídkou. Běžně firma nabízela nulu, nebo několik desetin procenta, odborářům se podařilo již v úvodu vyjednávání dostat nad dvě procenta. Pak se ale vyjednávání zaseklo, firma minulý týden odmítla jít nad 2,8 procenta, v pondělí nabídla růst tarifů o 3 %. Hlavním argumentem firmy je, že zaměstnanci dostanou historicky nejvyšší bonus, který je odměnou za loňské výsledky, které nelze promítat do tarifu, protože v dalších letech se firmě už tolik dařit nemusí. V potaz je třeba brát také nestabilní celosvětový vývoj, zejména v Rusku a v zemích, které jsou producenty ropy. Odbory KOVO ale mají na základě vývoje hospodaření podniku, vývoje inflace a dalších údajů stanovený cíl, který firmu nepoškodí.

 

Pro porovnání argumentů obou stan doplňujeme ještě informace o výši průměrné mzdy v roce 2013, tak jak je uvedl server www.prumysl.cz Průměrná mzda pracovníků tuzemských automobilek a výrobců dílů se v roce 2013 zvýšila o 3,5 procenta na 31 282 korun měsíčně. Byla tak téměř o čtvrtinu nad průměrnou mzdou v Česku. Průměrná mzda činila 25 128 Kč.

Informace o mzdách v automobilovém průmyslu, který byl zveřejněn před rokem,  najdou zájemci na http://www.prumysl.cz/mzdy-v-ceskem-autoprumyslu-jsou-nadprumerne-vloni-opet-rostly/

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,01476 s | počet dotazů: 200 | paměť: 20318 KB. | 01.05.2024 - 07:41:41