DoDo ve Varech ukáže, že rychlé doručení není žádné sci-fi. Na filmovém festivalu bezplatně zajistí službu osobního asistenta
Návštěvníky filmového festivalu v Karlových Varech čeká zajímavá novinka. Letos poprvé budou moci využít bezplatnou službu osobního asistenta, kterou zajistí logistický startup DoDo. Kurýři budou návštěvníkům zdarma k dispozici po celou dobu konání festivalu a pomohou například s vyřizováním lístků, dovozem zapomenutých věcí nebo dalšími pochůzkami. Kromě zpříjemnění zážitku z celé akce chce DoDo návštěvníkům také demonstrovat možnosti udržitelné městské logistiky a ukázat, že rychlé a ekologické doručení usměvavým kurýrem není žádné sci-fi. Kurýři celý festival obslouží pouze pěšky nebo za využití elektrokol či cargokol a k dispozici budou jak filmovým nadšencům, tak i celému produkčnímu týmu.
Startup DoDo se stal Oficiálním delivery partnerem letošního ročníku KVIFF a v rámci spolupráce bude nabízet služby svých kurýrů zdarma po celou dobu trvání festivalu. Kromě tradičního rozvozu jídla mohou být kurýři na místě návštěvníkům k dispozici také k zajištění různých drobných pochůzek. Vyřídit tak mohou třeba vyzvednutí zapomenuté kravaty na hotelu, nebo v případě potřeby najdou nejbližší čistírnu a zajistí celý proces tak, aby si návštěvník jen včas převzal připravený oblek. Nápomocni ale mohou být také při řešení běžných starostí návštěvníků, kteří mají od rána až do večera nabitý program ve městě a na některý z DoDo pointů dovézt třeba nabíječku na telefon či powerbanku.
Celá služba je stavěna tak, aby pro ni našli využití pokud možno všichni návštěvníci festivalu. Někteří ocení dovezení zapomenutých lístků až před kinosál, někteří budou zase ráno po náročném večírku rádi za možnost doručení aspirinu až ke dveřím hotelového pokoje. Kromě možnosti doručování na smluvenou adresu se navíc po celé promenádě bude nacházet 8 viditelně označených DoDo pointů, které budou sloužit jako předávková místa, kde si návštěvníci „zásilku“ převezmou třeba během procházky po městě. „Naším cílem je to, aby si lidé po loňské pauze maximálně užili festival a nemuseli se zabývat záležitostmi, které jim ubírají čas na zábavu,“ popisuje Michal Menšík, CEO startupu DoDo.
DoDo bude na festivalu fungovat i jako asistent realizačního týmu. „Chceme celému týmu co nejvíce usnadnit organizaci a přispět tak k hladkému průběhu akce. Budeme převážet věci mezi Prahou a Karlovými Vary a v případě potřeby budeme k dispozici celému týmu přímo na místě. Uvědomujeme si, že celý organizační tým je vystaven velkému tlaku na to, aby byl letošní ročník festivalu vydařený, a jsme připraveni udělat maximum, abychom organizátorům co nejvíce uvolnili ruce na důležitější činnosti,“ dodává Michal Menšík.
Jednou z hlavních vizí a misí DoDo je udržitelná městská logistika a veškeré služby startupu na festivalu se proto obejdou bez využití automobilů. Celý festival budou obsluhovat pouze kurýři na elektrokolech a kurýři-pěšáci. Tím chce DoDo dosáhnout co nejefektivnějšího doručování po městě, aniž by kurýři přitížili životnímu prostředí nebo zvýšili dopravní vytíženost během festivalu. Důraz na udržitelnost ostatně DoDo neklade jen v rámci filmového festivalu. Dlouhodobě využívá takřka výhradně vozidla na CNG, do provozu zapojuje cargo kola i pěší kurýry s „lítačkou“ a pravidelně testuje také elektromobily či elektroskútry.
Logistický startup má už s doručováním pro produkční tým v rámci různých společenských a sportovních událostí zkušenosti, jak ale říká sám Michal Menšík, filmový festival v Karlových Varech je první akcí podobného rozsahu, na které se zelení DoDo kurýři objeví: „Partnerství s KVIFF nám dělá velkou radost, protože jsme si všichni dobře vědomi toho, o jak prestižní a významnou akci se jedná, a to i historicky. Podporu české kultury považujeme za klíčovou a máme velkou radost, že právě my můžeme být součástí akce a posunout tak zážitek z festivalu zase o krok dál.”
O startupu DoDo
DoDo spadající do fondu V-Sharp funguje v rámci segmentu B2B jako vysoce efektivní, spolehlivé a „tailor-made“ řešení poslední míle. Startup DoDo, který aktuálně operuje s více než 1 500 kurýry a 700 automobily, působí v Praze a přilehlých městech, jako jsou Říčany, Beroun či Kladno, dále pak například v Brně, Ostravě, Plzni, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kolíně a Prostějově. Svoje služby již ale startup rozšířil i do sousedního Slovenska, Polska či do Maďarska.
DoDo je zároveň vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb, vyzvednutí obleku z čistírny či podání zásilky na poště.
Foto: PR agentura FYI Prague