Česká posádka se zúčastnila závodu Peking-Paris 2010
Celkem 14 360 km ujela stříbrná Tatra 87 po trase vedoucí přes Čínu, Mongolsko, Rusko, Kazachstán a další země až do Paříže. Během 37 dnů na cestách s krásným veteránem měla posádka, ve složení Ing. Vladimír Toufar a Ing. Michal Popov, možnost ověřit si legendární vozidlo. FOTO v článku.V pátek 22.10.2010 představili oba účastníci závodu vozidlo zájemcům v Malšicích. Během setkání měli všichni možnost přiblížit si prostřednictvím vyprávění a fotodokumentace závodní atmosféru i zajímavosti z trasy závodu automobilových veteránů. Obdivovaná Tatra 87 přítomné nezklamala a vypadala v nočním osvětlení skvěle. Oba řidiči byli plni dojmů a viditelně spokojení. Se stejným typem vozu se v roce 1947 vydali na cestu kolem světa Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund. Vzduchem chlazený osmiválec o objemu 3 litry s aerodynamickou karoserií a třemi reflektory vzbuzoval tehdy zájem. Nebylo tomu jinak ani letos. FOTO – Tatra 87 a oba řidiči.
Závod Peking – Paříž se jel poprvé v roce 1907. V té době nebylo jednoduché projet tak dlouhou trasu. Neznámé cesty, nepřesné mapy a další komplikace však první závodníky neodradily. Na trasu transkontinentálního závodu se v roce 1907 vydalo 5 vozů. Během dalších let se závod nekonal a dlouho se nedařilo závod opět zorganizovat. Další závod se jel až v roce 2007 a na start náročné trasy se postavilo 134 vozů. Letošního závodu se zúčastnilo celkem 107 posádek a Tatra 87 jela s číslem 85. Nebyla však zdaleka nejstarším veteránem. Pro zájemce doporučuji prohlédnout si seznam i vedení trasy na stránkách závodu.
Pro přiblížení atmosféry letošního závodu doporučuji pročíst cestovní deník letošních účastníků závodu.