Po " Via Carolina " se od dnešního dne jezdí z Prahy do Rozvadova.
Na základě česko – německé iniciativy je spojena dálnice D5/A6 s názvem “ Via Carolina „. Dnes odpoledne bude slavnostně zprovozněn poslední úsek obchvatu kolem Plzně včetně tunelu Valík a komunikace u hraničního přechodu v Rozvadově.Na nově zprovozněný úsek dálničního obchvatu kolem Plzně vydalo ministerstvo dopravy povolení k předběžnému užívání od 6.10.2006. Na předání stavby má investor Ředitelství silnic a dálnic smluvní termín do 31. července 2007.
Údržbu jednotlivých částí dálnice D5 zajišťují Střediska správy a údržby dálnice:
SŚÚD Rudná 0,0 -28,5 km, SSÚD Svojkovice 28,5 – 80,5 km
SSÚD Ostrov u Stříbra 80,5 – 131,4 km, SSÚD Rozvadov 101,4-151 km
Trocha z historie stavby D5 :
Stavba 151 kilometrů dálnice D5 byla započata v roce 1982, kdy bylo dokončeno prvních 5,8 km Praha – Rudná. Do roku 1995 bylo do provozu uvedeno dalších 66 km ve směrem od Prahy. V roce 1997 bylo zprovozněno dalších 63 km ve směru od Plzně k Rozvadovu. V prosinci 2003 byl zprovozněn úsek o délce 8,5 km Útušice – Sulkov a koncem září 2004 část o délce 8,5 km z Ejpovic do Černic. Stavba plzeňského obchvatu stála včetně DPH 13,5 miliard korun. Nejnáročnější stavbou byl tunel Valík, který prošel záchranářským i hasičským testem.