ABA drží krok s dobou
Na poli asistenčních služeb je náplní Autoklubu Bohemia Assistance, a.s. především poskytování komplexních služeb motoristům. Potěšitelnou skutečností je, že se v letošním roce podařilo i přes nárůst zásahů, stávající standardy kvality nejen udržet, ale i prohloubit. Na velmi dobré úrovni byla rovněž dovolatelnost zákazníků na telefonní číslo 1240 v České republice a telefonní číslo 00 420 261 000 124 ze zahraničí. FOTO nových vozů v článku.
K důležité změně došlo v oblasti technické vybavenosti. Od počátku letošního roku bylo přistoupeno k postupnému rozšiřování a obměně vozidel silniční služby. Při jejich vývoji bylo vycházeno nejen ze zkušeností techniků ABA, ale inspirace, rady a zkušenosti byly čerpány také od partnerských autoklubů, zejména německého ADAC a rakouského ÖAMTC. Vozidla jsou postavena na platformě Škoda Roomster se speciální vestavbou, která obsahuje kompletní dílenskou technologii včetně vyspělého diagnostického zařízení. Při konstrukci vozidla samozřejmě nebyl opomenut ani faktor komfortu a bezpečnosti pro jeho osádku. V nejbližším období se budeme s těmito vozidly setkávat na našich silnicích častěji, neboť o takto vybavené vozy projevila zájem řada smluvních partnerů ABA. Na základě inspirace a hlavně zkušeností zahraničních partnerů je ve fázi vývoje další druh asistenčního vozidla, který by měl pokrýt požadavky silniční a zároveň odtahové služby a byl by vhodný pro městský provoz i na dálnice.
Na příslušné úrovni však musí být i lidé, kteří s vyspělou technikou pracují. Mechanici proto podstupují pravidelná školení, aby zvládli práci se spaciálním diagnostickým zařízením, protože dnešní automobily mají složitou elektroniku. Zmíněná elektronika je také na prvním místě v množství závad ke kterým jsou pracovníci nebo smluvní partneři ABA voláni. Dále následuje spojka, převodovka, palivové čerpadlo, startér a turbodmychadlo. Vyskytují se též případy závad zapříčiněné nedostatečnou údržbou. ABA, ale pomáhá i při zabouchnutých dveřích s klíčky uvnitř auta, při zlomení klíčků v zámku, prázdných nádržích, vybitých akumulátorech, defektech pneumatik apod.
V některých případech musí první problémy řešit již operátoři dispečinku. Při přijetí zprávy o asistenční pomoc se setkávají s komplikacemi, kdy je např. volající ve stresu či jinak indisponován, nebo volá cizinec nemluvící dobře některým ze světových jazyků, apod. Dochází i k záměrnému zneužívání asistenční linky či k nepřesnému podání zprávy o události a stanovišti vozidla, k přerušení spojení během hovoru či nemožnosti zpětného dovolání. Podíl zneužití volání na asistenční linku (to je například ohlášení neexistujícího případu, hra dětí, aktivity podnapilých osob, volání bez následného hovoru, aj.) činí cca. 12% ze všech přijatých hovorů. Podíl planých výjezdů se pohybuje kolem 1 % ze všech uskutečněných zásahů.