Nový most v Ostravě slouží řidičům
V Centru Ostravy užívají řidiči od 12. května 2008 rekonstruovanou Českobratrskou ulici a na ní navazující mostní estakádu přes železniční trať. FOTO v článku.Nový úsek o délce 800 metrů se začal budovat v roce 2006 a rekonstruované úseky se postupně předávaly do provozu. Stavba výrazně komplikovala dopravní situaci v centru města a byla průběžně sledována. Nejdéle se čekalo na dokončení stavby mostu a s tím spojené úpravy na navazujících křižovatkách. Mostní estakáda je dlouhá 240 metrů a má devět mostních polí. Dále pokračují práce na stavbě a to bez omezení dopravního provozu.
Do konce června by měl být ostraněn starý nevyhovující most a na jeho místě se bude budovat až do roku 2011 nový tzv. jižní most, který umožní odklon dopravy z centra města směrem na Frýdek-Místek. Řidiči budou po dokončení projíždět po dvou samostatných dvoupruhových mostech, každý vyhrazen pro jeden jízdní směr. Z mostní estakády bude v budoucnosti napojení až na dálnici a prostor pod mostem zase bude využitý pro prodloužení komunikace, která napojí Karolinu až na Přívoz.
Rekonstrukce Českobratrské ulice byla realizována s finanční podporou EU ve výši 182 milionů korun. Město na stavbu přispělo částkou 71 milionů korun a dalších 10 milionů korun investovala Ostrava do vybudování nových zastávek MHD a úpravy světelných křižovatek. Moravskoslezský kraj přispěl na stavby částkou 56 milionů korun. Článek z průběhu stavby.