Rajská zahrada patří mezi pozitivně laděné stanice metra
Atypická hloubená stanice s prosklenou válcovou klenbou je účelně uzpůsobená potřebám cestujících a současně působí moderně a svěže. FOTO v článku.
Stanice Rajská zahrada byla na trase B uvedena do provozu 8. listopadu 1998 tak oslavuje desetileté výročí. Stavba však vypadá stále moderně svěže. Autorem architektonického řešení je ing.arch.Patrik Kotas a projekt zhotovila firma Metroprojekt Praha, a.s.
Stanice je čtyřpodlažní železobetonová rámová konstrukce s ocelovými obloukovými rámy se dvěma nástupišti nad sebou. Vestibuly souvisí s nástupištěm v dolní úrovní a pěší úrovní Cíglerovy ulice a přístup je tak bezbariérový. Schodiště však spojují nástupiště s podlažím služeb. Obklady stěn jsou tvoří desky Alucaband a vrstvené skleněné panely a opaxitové sklo. Ve stanici barevně ladí tmavě modrá a nerezové plochy. Stanice Rajská zahrada je postavena přímo na začátku sídliště Černý most a spolu s napojením na autobusové linky je důležitým dopravním centrem. Vedle stanice je umístěno i parkoviště P+R, které však využívají dojíždějící mimopražští řidiči méně, než se očekává. Možná to způsobují parkovací plochy v okolním sídlišti a řidiči míří raději tam. Umístění P+R v tomto prostoru nebylo nejlepším řešením vzhledem k obyvatelům sídliště!
Délka stanice 180,6 metrům, výška do vrchlíku klenby je 12,8 metrů.
Hloubka středu nástupiště pod terénem 8,2 metrů pod úrovní Chlumecké ulice.
Stavební náklady na tuto stanici byly 202 242 tis. Kč
Dodavatel stavební části byl Metrostav,a.s.
Dodavatelé technologické části: ČKD Praha DOZ,a.s., Thyssen s.r.o., OTIS a.s., Schindler a.s., Uni Controls a.s., DMS,a.s.