Správa železniční dopravní cesty dokončila pilotní projekt modernizace vybraných přejezdů
SŽDC zprovoznila koncem listopadu stavbu pilotního projektu Přejezdy v úseku Rumburk – Dolní Poustevna, jejímž smyslem byla modernizace zabezpečovacích zařízení na vybraných třinácti železničních přejezdech. Celá stavba zahrnuje čtyři soubory železničních přejezdů na jednokolejné trati Rumburk – Dolní Poustevna:
Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – tři mechanicky zabezpečené přejezdy obsluhované dopravními zaměstnanci byly nahrazeny světelným zabezpečovacím zařízením typu PZZ – K s počítači náprav.
Světelné přejezdové zařízení v obvodu železniční stanice Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – na dvou přejezdech došlo ke kompletní výměně stávajícího technicky zastaralého světelného zabezpečovacího zařízení vzor SSSR. Třetí přejezd byl osazen světelným zabezpečovacím zařízením bez závor typu PZZ – AC.
Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – tyto čtyři přejezdy byly dříve zabezpečeny pouze výstražným křížem, nově jsou osazeny světelným zabezpečovacím zařízením typu PZZ – RE bez závor s počítači náprav.
Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – i zde byly tři přejezdy dříve zabezpečeny pouze výstražným křížem, dnes jsou nově osazeny světelným zabezpečovacím zařízením typu PZZ – RE bez závor s počítači náprav.
Uvedené železniční přejezdy nebyly vybrány náhodně. Jednalo se převážně o přejezdy zabezpečené pouze výstražnými kříži, případně zabezpečené mechanickými závorami obsluhovanými dopravními zaměstnanci. Nejstarší zařízení pocházelo z roku 1930, další zabezpečovací zařízení byla vyrobena v roce 1972.
Zhotovitelem bylo sdružení Přejezdy Rumburk – Dolní Poustevna, jehož vedoucím účastníkem je společnost AŽD Praha, s.r.o. Ostatní účastníci sdružení jsou: MONZAS spol. s r.o., Ústí nad Labem a NTD group, a.s., Ústí nad Labem. Konečná cena stavebního díla činí 67 236 057 Kč bez DPH. Stavba byla spolufinancována z Fondu soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava. Maximální příspěvek EU činil 85 % ze způsobilých výdajů. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj: SŽDC