Městská část Praha 5 urguje projednání regulovaného parkování na Magistrátu hl.m. Prahy
Rada městské části Praha 5 na svém jednání 17.12.2013 vyzvala Magistrát hlavního města Prahy k neprodlenému projednání a schválení návrhu regulace parkování v Praze 5, který městská část předložila již na konci října. Návrh vyhrazených parkovacích stání je připraven a počítá se s jeho zavedením od března roku 2014. První parkovací karty měly být občanům Prahy 5 bezplatně vydávány již v druhé polovině prosince, chybějící stanovisko magistrátu to však zcela znemožnilo. Návrh řešení Prahy 5 počítá s poskytováním parkovacích míst pro rezidenty i místní podnikatele zdarma. Vyřešení dlouhodobého nedostatku parkovacích míst bude navíc mnohem levnější, než původní varianty využívající parkovací automaty.
Stejný problém musela řešit i radnice Prahy 8. Tady však na stanovisko Magistrátu nečekají a regulovaný systém dopravy ve vybraných oblastech v Karlíně, ve středu Libně a okolí metra Kobylisy se rozjíždí. Výdej parkovacích karet byl zahájen 25.11.2013. Karty si budou moci vyzvednout nejen obyvatelé s trvalým bydlištěm v místě, ale i prokazatelní nájemci bytů, firmy a majitelé domů. V navrženém systému dopravy v klidu budou vymezeny úseky, kde v časech od 11 do 14, resp. do 22 hodin, bude parkování vyhrazené pouze držitelům karet. Nicméně systém umožní i krátkodobé parkování návštěv či zásobování tak, aby nedošlo k omezení pohybu a obslužnosti v této lokalitě. Podle zpracované studie je možné zavést vlastní parkovací zóny, pokud jsou realizované pomocí svislého značení s dodatkovými tabulemi, specifikujícími omezení dopravního značení na držitele parkovacích karet. Pro nájemníky a podnájemníky budou vydávány parkovací karty až od 01.01.2014. Také pro podnikatele s provozovnou v regulované oblasti MČ Praha 8 bude možné podávat žádosti až v lednu 2014.
Problémy s parkování v Praze jsou nejen v samotném centru města, kde stávající veřejná parkoviště nestačí poptávce a výstavba podzemních parkovišť je v nedohlednu, ale parkování je komplikované také kolem stanic metra mimo centrum města. Není divu, že se vedení radnic jednotlivých městských částí snaží problémy urychleně řešit.