Vlaky začaly naplno využívat Branický most v Praze


1 1 vote
Hodnocení článku

Správa železnic zahajuje dvoukolejný provoz nejen na něm, ale i v navazujícím úseku přes Krč na přestavěnou zastávku Praha-Kačerov. Vyšší kapacitu trati využijí kromě nákladních souprav také odkloněné osobní vlaky. Stavba začala loni v létě, většinu z celkových nákladů přes 2,6 miliardy korun pokryje příspěvek z evropských fondů. „Branický most slouží železniční dopravě v metropoli od podzimu 1964. Šedesáté výročí své existence oslaví v plné síle a konečně i se dvěma kolejemi, pro které byl vybudován. Společně s navazujícím úsekem do Krče tvoří důležitou součást pražské železniční sítě,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Zavedení dvoukolejného provozu předcházela minulý čtvrtek zatěžovací zkouška mostu. „Únosnost nově vybudovaných mostních konstrukcí prověřila dvě historická vozidla, a to motorová lokomotiva Sergej a parní Šlechtična. Testy prokázaly, že stavbaři odvedli dobrou práci a vlaky mohou začít naplno využívat obnovený most i úsek po novou odbočku na Spořilově,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Práce na takzvaném mostě Inteligence zahrnovaly obnovu kolejového svršku a trakčního vedení, nové je odvodnění a hydroizolační systém. Stavbaři dále vyměnili most přes Údolní ulici, zcela novou podobu získala zastávka na Kačerově. Tu nyní tvoří oboustranné nástupiště dlouhé 230 metrů se zastřešením a novou přístupovou lávkou s výtahem. Traťová rychlost se zvýšila až na 100 km/h.

„Druhou kolej na Branickém mostě jsme uvedli do provozu v souladu s harmonogramem. Tomu předcházelo bourání částí stávající konstrukce, zhotovení nové desky, říms a izolací následované technologickými pracemi a sanací železobetonové konstrukce podle stavu jejích jednotlivých částí. Díky pružné spolupráci s objednatelem a také v rámci sdružení se nám i přes velmi náročný časový rámec podařilo projekt dokončit a předat včas,“ sdělil Aleš Gothard, ředitel a předseda představenstva společnosti Metrostav TBR. Dalšími zhotoviteli stavby byly firmy PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Celkové investiční náklady stavby dosáhly 2 637 358 914 korun. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 717 829 705 korun. Míra podpory EU dosahuje 85 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 60 873 872 eur, tedy zhruba 1,5 miliardy korun. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj a foto:

Správa železnic


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
1 1 vote
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,54042 s | počet dotazů: 219 | paměť: 21041 KB. | 03.12.2024 - 00:33:30