Benzin E10 je směs benzínu a etanolu, přičemž číslo „E10“ označuje obsah 10 % etanolu ve směsi. Zde jsou některé výhody a nevýhody benzínu E10:
Výhody benzínu E10:
Snížení emisí skleníkových plynů: Etanol je obnovitelný zdroj energie, a proto jeho použití může snížit celkové emise skleníkových plynů, což může přispět k ochraně životního prostředí.
Podpora domácí produkce: Výroba etanolu může být založena na místních plodinách, což může podporovat domácí zemědělství a snižovat závislost na dovozech ropy.
Zlepšená oktanová čísla: Přidání etanolu do benzínu může zvýšit oktanové číslo, což může přinést výhody pro výkon a spalování motoru.
Nevýhody benzínu E10:
Nižší energetická hustota: Etanol má nižší energetickou hustotu než benzín, což znamená, že může snížit celkový výkon vozidla a jeho dojezd na jedno natankování.
Korozivní vlastnosti: Etanol může být korozivní a mít nepříznivý vliv na některé komponenty motoru a palivového systému, což může vést k opravám nebo výměnám dílů.
Spotřeba paliva: I když má etanol vyšší oktanové číslo, spotřeba paliva v praxi může být vyšší, což může znamenat, že některá vozidla budou muset tankovat častěji.
Ne všechna vozidla jsou kompatibilní: Některá starší vozidla nejsou navržena tak, aby používala směsi s vysokým obsahem etanolu, a používání benzínu E10 v nich může způsobit problémy.
Možná negativní vliv na palivový systém: Etanol může absorbovat vodu, což může mít negativní vliv na palivový systém, zejména pokud vozidlo není v provozu po delší dobu.
Při rozhodování o používání benzínu E10 je důležité vzít v úvahu specifikace a doporučení výrobce vozidla, protože ne všechny automobily jsou přizpůsobeny pro používání paliv s vyšším obsahem etanolu.
Zdroj: Wikipedie, ČEPRO, a.s.
Foto: Tvůrce obrázků Bing – AI
28. března 2004 Cebit 2004 Veletrh Cebit v Hannoveru je svým zaměřením trochu mimo oblast dopravní tématiky, přesto nás i z dopravního hlediska zaujal a jedna záležitost a to organizace příjezdu na parkoviště. Po […]
23. února 2005 Plány zklidnění dopravy v centru Prahy Na tiskové konferenci 15.2.2005 byl představen návrh připravovaných změn v horní části Václavského náměstí Na setkání s novinář představil náměstek promátora hl.m.Prahy Ing.Jan […]
27. dubna 2007 Jak pokračují práce na stavbě tunelu u Lochkova? Stavba tunelu je součástí vnějšího silničního okruhu kolem Prahy a v délce 1,5 km povede mezi Lochkovem a Radotínem. V ražené části bylo koncem března 2007 hotovo cca 320 metrů […]
17. dubna 2013 V Praze se připravuje nový koncept parkovacích zón Nové parkovací zóny v Praze zatím nebudou. Rada města Prahy na svém jednání 16.4.2013 neschválila dokument, který měl zóny rozšířit na území Jarova v Praze 3 a na Prahu 5, 6 a 8. Důvodem […]
17. prosince 2009 Silvestrovský běh přes mosty Poběží se ve čtvrtek 31.2009 od 10.00 v Bratislavě a pro běžce je připravená trasa cca 10 kilometrů vedoucí přes pět bratislavských mostů.Start je v areálu Ekonomické univerzity v […]
5. dubna 2009 Chytré semafory učí řidiče jezdit! Ve Štěchovicích je instalována světelná signalizace typu RSA - 02, která nutí řidiče volit optimální rychlost projíždějícího vozidla. FOTO v článku.Ve skutečnosti se jedná o model světelné […]
24. srpna 2021 V Litoměřicích se otevřela nově opravená výpravní budova Správa železnic dokončila opravu výpravní budovy na zastávce Litoměřice město. Nejprve byla budova opravena zvenčí, následně vypsala výběrové řízení na modernizaci interiéru objektu. […]