Praha zakoupila z Bratislavy historickou tramvaj – Tatra K2


Tatrak2
0 0 votes
Hodnocení článku

Praha zakoupila pro historické jízdy v Praze vyrobenou kloubovou tramvaj Tatra K2, která zdárně sloužila v Brně, Bratislavě a v bývalé Jugoslávii. Zajímavostí je, že další generace  Tatra K5 sloužila i v egyptské Káhiře.


Pila a Vrtačka, nerozlučný tandem v dílně řemeslníka, kde pila precizně formuje dřevo a vrtačka vytváří cesty do jeho nitra, otevírajíc prostor pro kreativitu a mistrovská díla. Společně tvoří nezbytný orchestr pro každé řemeslné umění.


Něco o tramvaji:

Tatra K2 byl první sériový kloubový tramvajový vůz, který ČKD Tatra vyráběla v letech 1966 až 1983 po neúspěchu experimentálních prototypů K1, které se do výroby nedostaly. Bylo zjištěno, že hlavním problémem vozu K1 byla nová elektrická výzbroj, a proto byla elektrická výzbroj vozu T3 (TR 37) upravena a zabudována do nového vozu K2 (UA 12). Prototyp vstoupil do provozu v roce 1966 jako pražský tramvajový vůz číslo 7001, kde strávil jen krátkou dobu, poté byl vystaven na MSV 1966 v Brně (Mezinárodní strojírenský veletrh) s číslem 7000, než byl převezen do Mostu, a poté opět přesunut do Brna (1968), kde měl nejprve číslo 607 a později v roce 1969 bylo změněno na 1007. Téhož roku byla zahájena sériová výroba K2 a mnoho exemplářů bylo provozováno ještě v roce 2020, i když většinou po rozsáhlé modernizaci. Modernizace vozového parku K2 v Brně, které bylo největším odběratelem tohoto typu, zahrnovala kompletní přestavbu přední části a modernizaci jejich elektronického vybavení. Tyto modernizované exempláře byly označeny K2R, přičemž písmeno „R“ znamená české slovo rekonstrukce. Dva vozy byly přestavěny na Pars Nova K3R-N (čísla 1751-1752). Z tohoto vozu byl v roce 1968 odvozen typ Tatra K5.

Dodávky:

Současný stát Město Typ Roky dodávek Počet vozů Evidenční čísla Poznámky
 Bosna a Hercegovina
Sarajevo K2YU 1973–1983 90 201–290
 Česko
Brno K2 1967–1983 120 601–607, 1008–1117 č. 607 – první prototyp; čísla 1024, 1046 a 1105 obsazena dvakrát
K2YU 1983 15 1118–1132
Ostrava K2 1967–1969 8 802–809
K2YU 1983 2 810–811
 Rusko
Jekatěrinburg K2SU 1967–1969 20 801–820
Moskva K2SU 1967–1970 60 151–211 č. 151 – druhý prototyp; kromě čísla 156
Novosibirsk K2SU 1967–1969 36 121–156
Rostov na Donu K2SU 1968 5 1001–1005
Samara K2SU 1967–1969 30 1001–1030
Tula K2SU 1969–1970 19 401–419
Ufa K2SU 1968–1969 35
 Slovensko
Bratislava K2 1969–1977 86 309–394
K2YU 1983 3 7085–7087
 Ukrajina
Charkov K2SU 1968–1969 40 1901–1940

Přeloženo z www.DeepL.com/Translator z Wikipedie


Foto: Aktron | Wikimedia Commons | CC BY-SA 3.0


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

  • Tatra T6A5 slaví 30 let od prvního vyrobeného kusu22. června 2021 Tatra T6A5 slaví 30 let od prvního vyrobeného kusu Tatra T6A5 je jednosměrná vysoko podlažní česká tramvaj vyráběná pro veřejnou dopravu v Evropě a je jedním z podtypů tramvají standardu T6 vyráběných českým dodavatelem lehkých kolejových […]
  • Dopravní podnik Bratislava objednal další dodávku tramvají Škoda22. března 2022 Dopravní podnik Bratislava objednal další dodávku tramvají Škoda Jedná se celkem o 30 nových jednosměrných tramvají typu Škoda ForCity Plus 29T, které již v Bratislavě slouží od roku 2015. Tramvaje budou mít metrový rozchod bratislavských kolejí. Dodání […]
  • Tramvajová trať Starý Hloubětín – Lehovec se bude opravovat20. ledna 2022 Tramvajová trať Starý Hloubětín – Lehovec se bude opravovat Z důvodu opravy tramvajové trati bude od soboty 22. do pondělí 24. ledna přerušen provoz tramvají v úseku Starý Hloubětín - Lehovec. Dále od 24. do 30. ledna bude v tomto úseku provoz […]
  • Tatra T1 slaví 70 let23. listopadu 2021 Tatra T1 slaví 70 let Je tomu už 70 let, kdy začala slavná tramvajová výroba v tehdejším Československu. 22. 11. 2021 vyjel první kultovní vůz dle americké koncepce PCC. První tramvaj, která zaplnila pražské […]
  • Pražský Lehovec má své malé P+R18. listopadu 2021 Pražský Lehovec má své malé P+R U konečné stanice tramvajové tratě na Lehovec se vyskytuje malé P+R. Je zdarma a má cca 40 parkovacích stání. Vjezd z centra není nijak označen. Je nutné odbočit přes tramvajovou trať do […]
  • Dálnice D1 slaví 50 let od otevření prvního úseku (Praha – Mirošovice)12. července 2021 Dálnice D1 slaví 50 let od otevření prvního úseku (Praha – Mirošovice) Zahájení stavby - Protektorát Čechy a Morava Mnichovská dohoda z roku 1938 připravila zemi o některé zásadní silniční a železniční trasy. Vláda urychlila práce na přípravě tří velkých […]
  • Tatra KT8D5 slaví 35 let od prvního dodaného kusu1. července 2021 Tatra KT8D5 slaví 35 let od prvního dodaného kusu Na počátku 80. let zadalo československé ministerstvo vnitra, které bylo zodpovědné i za dopravu, společnosti ČKD Tatra výrobu obousměrných kloubových vozidel. Vozidla měla být třídílná a […]
  • Elektrická tramvajová doprava v Praze  slaví 130 let23. června 2021 Elektrická tramvajová doprava v Praze slaví 130 let Pražská tramvajová síť je největší tramvajovou sítí v České republice, kterou tvoří 142,4 km tratí, 882 tramvajových vozidel (jeden z největších vozových parků na světě) a 25 denních a 9 […]
  • V Praze končí provoz tramvají T6A5.15. června 2021 V Praze končí provoz tramvají T6A5. Na svou poslední jízdu vyjedou v sobotu 19. června 2021. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tyto tramvaje provozoval více než 25 let. V současnosti jich má ve své flotile už jenom 6, z […]
  • Adventní trhy lákají návštěvníky i kapsáře11. prosince 2018 Adventní trhy lákají návštěvníky i kapsáře Při rozjímání u svařeného vína a hořícího dřeva je dobré myslet na několik věcí, které mohou návštěvníky adventních trhů ušetřit nepříjemných zážitků. Na co dát pozor a jaké triky mohou […]
Stránka načtena za 2,00896 s | počet dotazů: 220 | paměť: 21262 KB. | 24.12.2024 - 02:37:26