Firma Pars nova dokončila dodávku modernizovaných vozů Bdmpee pro České dráhy
V Praze proběhlo slavnostní ukončení projektu modernizací čtyřiceti moderních osobních vozů Bdmpee. Vozy vyrobené ve Studénce v devadesátých letech prošly v ve firmě Pars nova komplexní obnovou a nyní jsou součástí vnitrostátních i mezinárodních rychlíků Českých drah EuroCity a InterCity. Smlouvu na modernizaci 40 kusů vozů vyrobených na začátku devadesátých let ještě pod označením Bmee uzavřely ČD, a.s. s Pars nova Šumperk v roce 2012. Od první poloviny roku 2013 probíhal zkušební provoz a letos na konci září předala společnost Pars nova Českým drahám poslední omlazený kus.
„Modernizace se týká nejen technických a provozních parametrů, ale cestující ocení především zcela nový moderní interiér s praktickými novinkami – pohodlnější sedačky, rozkládací či sklopné stolky, zásuvky na 230 V pro nabíjení notebooků či telefonů, nová okna zabezpečují tepelný komfort a interiér, který je samozřejmě klimatizován,“ uvedl Tomáš Ignačák, předseda představenstva Pars nova.
Výhodou nových vozů jsou i toalety s možností použití i při stání ve stanici. Příjemnějšímu cestování přispívají také dostatečné prostory pro odkládání kol a kočárků, bezpečností systémy zavírání dveří nebo audiovizuální informační systém. Z technických a provozních změn je největším přínosem úprava podvozků a brzdového systému včetně dosazení elektropneumatické brzdy. Vozy mohou jezdit rychlostí až 160 km/h. Po modernizaci vozy splňují nejvyšší požadavky na bezpečnost provozu a cestujících, mimo jiné i aktuální požadavky na bezpečný provoz tunely do délky 5 kilometrů a další náročné mezinárodní standardy. Mohou tak jezdit po celé Evropě.
„Celková cena zakázky na modernizaci vozů Českých drah byla 700 milionů Kč. Modernizované vozy jsou již nasazovány ve vlacích na trasách Praha – Ostrava – Žilina, Praha – Brno – Bratislava – Budapešť nebo Praha – Plzeň – Mnichov,“ uvedl k tendru Michal Kurtinec, generální ředitel Pars nova.
Zdro:Pars nova