V roce 2017 bude dokončen poslední úsek dálnice D11 u Hradce Králové
Můžeme se smát nebo plakat, ale už je to tak. Po osmi letech se dnes začíná na dálnici D11 opět pracovat. Stavbaři se vrací po letech dohadování o pozemky. Začínají práce na stavbách mostů a křižovatek. Postaví se pět mostních objektů a mimoúrovňová křižovatka Kukleny. Ta je náročná i z hlediska organizace stavby, neboť se práce musí odehrát v takovém režimu, aby bylo možné stále zachovat provoz na silnici I/11, po které je vedena tranzitní doprava na trase Praha – Náchod. Práce na pozemcích, u nichž zatím nebylo dořešeno majetkoprávní vypořádání, nejsou technologicky složité. Předpokládá se, e stavby budou hotovy do tří let od začátku stavby, řidiči by nový úsek dálnice do Hradce Králové měli začít užívat v srpnu roku 2017.
„Stavba dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové byla zahájena již v roce 1978, poslední úsek byl ale zprovozněn před osmi lety a od té doby se stavba nepohnula vpřed. Jsem proto rád, že se nám podařilo tuto problematickou stavbu znovu rozjet,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař. Dokončením chybějící části dálnice v úseku Osičky – Hradec Králové bude dálnice D11 dokončena až k Hradci Králové.
Se zhotovitelem stavby, sdružením firem EUROVIA CS, a.s., Metrostav a.s. a Strabag a.s. se podařilo dojednat snížení ceny u dvanáct let staré smlouvy na tuto stavbu a to o zhruba 18% na konečných 1,1 miliardy korun.
Od Hradce Králové na česko-polskou hranici zbývá dostavět 70 kilometrů. Výstavbu těchto úseků ministerstvo ve spolupráci s ŘSD postupně připravuje. Trasa povede kolem Hradce Králové na Jaroměř v dálniční kategorii jako D11 a dále jako rychlostní silnice R11 přes Trutnov na Královec, kde se napojí na připravovanou polskou silnici S3.
Zdroj: MD