V Praze nebudou dočasně jezdit kloubové nízkopodlažní autobusy City Bus – Euro 3 a Euro 4
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) odstavuje dočasně z provozu všechny nízkopodlažní kloubové autobusy KbN City Bus – Euro 3 a Euro 4. Celkem 47 autobusů projde mimořádnou kontrolou v souvislosti s nedávnými požáry dvou autobusů tohoto typu. Kontrolu budou provádět vybraní speciálně proškolení pracovníci DPP a zaměří se při ní především na motorovou část autobusů. Následně rozhodnou o opravě případných zjištěných závad. Před opětovným nasazením zpět do provozu bude po případných opravách provedena další kontrola tak, aby byla zajištěna maximální bezpečnost cestujících a bylo zamezeno opakování nedávných incidentů.
„Toto mimořádné dočasné protipožární opatření jsme se rozhodli přijmout jako důsledek dvou událostí v předešlých dnech. Bezpečnost cestujících i našich zaměstnanců je pro nás na prvním místě, proto nebudeme vybrané typy autobusů City Bus nasazovat zpět do provozu až do chvíle, než projdou důkladnou kontrolou. Intenzivně pracujeme na zjištění příčiny,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Poprvé hořelo ve středu 2.12.2015 kolem půl čtvrté v Tupolevově ulici (Praha – Letňany)na lince 195, kdy začalo hořet podle svědků v motorové části nízkopodlažního kloubového autobusu. Požár likvidovali příslušníci jednotek HZS hl. m. Prahy ze stanic č. 3 Holešovice a č. 10 Satalice a HZSP DPP. Před příjezdem jednotek na místo autobus samovolně opustilo cca 120 osob. Požár byl neúspěšně hašen řidičem autobusu pomocí 4 příručních hasicích přístrojů z vlastní výbavy a z výbavy okolo jedoucího autobusu. Požárem byl celý autobus zcela zničen, škoda je odhadnutá na půl milionu korun.
Druhý požár autobusu likvidovaly jednotky HZS hl. m. Prahy ze stanice Holešovice a Satalice a HZSP DPP ve čtvrtek 3.12.2015 v odpoledních hodinách na stejném místě. Opět se jednalo o kloubový nízkopodlažní autobus linky č. 195. Před příjezdem jednotek autobus opustilo cca 20 osob a řidič autobusu se snažil pomocí hasicího přístroje požár uhasit, což se povedlo až profesionálním jednotkám. Příčina vzniku požáru je v šetření, vytipovány byly dvě verze, a to technická závada v motorovém prostoru nebo cizí zavinění. V obou případech se požár rozšířil z motorové části autobusu.