V Plzni plánují vybudovat v příštím roce novou cyklostezku
Město Plzeň připravuje novou komunikaci pro cyklisty a pěší, která propojí oblast Předních Skvrňan a Radčic. Součástí 400 metrů dlouhého úseku bude i lávka přes řeku Mži. Stavba za zhruba osm milionů korun by mohla být hotova na konci příštího roku, peníze na ni zastupitelé města Plzně schválili letos v březnu z přebytku hospodaření za rok 2014. Z osmi milionů korun jsou odhadované náklady na lávku 3,6 milionu korun, na stezku pro cyklisty a pěší 4,4 milionu korun.
Podle Petra Náhlíka, náměstka pro dopravu a životní prostředí, spojí chystaná komunikace Radčickou ulici v prostoru křižovatky u zoologické zahrady s místní komunikací neboli polní cestou vedoucí z Předních Skvrňan do Radčic. „Lávka přes Mži umožní bezpečnou cestu pro občany a děti ze sídliště Skvrňany přímo do zoo. Poslouží i cykloturistům, kteří přijíždí do Plzně po mezinárodní trase od Hracholuské přehrady. Nový úsek cyklostezky bude 400 metrů dlouhý, lávka o délce 25 metrů je její součástí. Máme vydané územní a stavební povolení, do konce roku bude připravena prováděcí dokumentace,“ uvedl Petr Náhlík. Výběrové řízení na zhotovitele by mělo být vypsáno na přelomu roků 2015/2016.
Co se týká nové lávky, město pro ni využije bývalou nosnou ocelovou konstrukci horkovodu, která byla v minulosti umístěna nad železniční tratí u Jižního Předměstí. Tato mostovka se uloží na nově vybudované pilíře.
V Plzni je v současné době 75 kilometrů stezek pro chodce a cyklisty se společným či rozděleným provozem. Aktuálně se dokončuje stavba stezky pro chodce a cyklisty podél Karlovarské ulice v úseku Bolevecká – Lidická, rozestavěn je pruh pro cyklisty v Radobyčické ulici. V různém stupni přípravy je několik desítek staveb. Hodně významných akcí bylo realizováno loni, například stezka od Chrástecké ulice ke kostelu sv. Jiří včetně lávky přes Úslavu, mimoúrovňové křížení mostu v Lobzích a propojení s lávkou u střelnice, nová lávka a stezka na Božkovském ostrově, stezka podél městského okruhu od okružní křižovatky Domažlická ke Křimické ulici, stezka podél Jateční ulice včetně opravy historického mostu přes Berounku a další. Základním podkladem pro budování cyklistické infrastruktury v Plzni je Generel cyklistických tras města Plzně, který byl schválen Radou města Plzně v roce 2001 a od té doby byl několikrát aktualizován.
Zdroj: Plzeň