V Plzni jezdí tramvaj určená pro provoz v Maďarsku
Od 15.května jezdí v Plzni ve zkušebním provozu nejnovější tramvaj 26T vyrobená společností Škoda Transportation. Nová tramvaj určená pro provoz Miskolci vychází z osvědčených konstrukčních řešení. Je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. S šířkou 2,65m je to nejširší vůz, který Škoda Transportation vyrobila. Při konstrukci vozidla výrobce byl kladen důraz na minimalizaci hmotnosti, instalaci úsporných agregátů a osvědčených komponent, s cílem minimalizovat provozní náklady vozidla.
„Do tramvaje se vejde více než 300 cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizovaný vůz a moderní informační systém včetně LCD obrazovek. Samozřejmostí je i dostatek prostoru pro kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí,“ doplňuje Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation. Kontrakt na dodávku jednatřiceti nízkopodlažních tramvají za téměř dvě miliardy korun byl uzavřen na začátku roku 2012. Zahrnuje také opci na desetiletý full-servis za 175 milionů. Škoda Transportation porazila v tendru další evropské výrobce tramvají, konkrétně italského výrobce AnsaldoBreda, španělský CAF, rumunský Astra Vagoane a polský Solaris.
„Po pouhých 15 měsících od podepsání kontraktu jezdí naše tramvaj ve zkušebním provozu v ulicích Plzně. Dokázali jsme vyvinout a vyrobit novou tramvaj, která splňuje všechny nejnovější normy, a to ve velmi krátkém čase. První dva vozy budou dodány do Miskolce dle smluvních termínů do února 2014, zbytek z celkem 31 objednaných tramvají bude následovat do února 2015,“ říká Zdeněk Majer. viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.
Kromě technologických výhod nabízí tramvaj i zajímavý moderní design. „Snažíme se našim zákazníkům vyjít vstříc. Například barevný motiv zelených květin na bílém podkladu vybírali v anketě obyvatelé Miskolce, kteří budou tramvaj každodenně využívat,“ dodává Zdeněk Majer. Tramvaj 26T současně respektuje nejnovější evropskou bezpečnostní směrnici EN 15227, která požaduje, aby při stanovených kolizních scénářích nebyli ohroženi cestující ani řidič.
Informace o nové tramvaji 26T:
Snadno dostupná elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, při brždění dochází k rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu. Tramvaj Škoda 26 T disponuje širší karosérií než předchozí typy a může nabídnout prostor pro více než 300 pasažérů. Úplná nízkopodlažnost a nástupní hrana ve výšce 330 mm nad temenem kolejnice umožňuje snadný nástup a výstup cestujících. Plošiny u dveří nabízí dostatek místa pro bicykly, dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá klimatizace i přehledný informační systém.
Více na stránkách http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-26-t/
Zdroj: Škoda Transportation