V Plzni budují systém preference MHD
Dříve se preference MHD uplatňovala pouze u tramvajové trakce. Tramvaje se většinou přihlašují jen pomocí trolejových kontaktů. Detekce prováděná tímto způsobem není finančně tak náročná, a přesto je vysoce spolehlivá. Díky GPS přijímačům, kterými jsou od roku 2010 vybavena všechna vozidla veřejné dopravy, je možné preferovat také trolejbusy a autobusy. Funkčnost systému preference veřejné dopravy souvisí také se změnou logiky příslušných řadičů světelného signalizačního zařízení. Ta byla provedena na většině křižovatek a k některým úpravám ještě dojde. Upravena je již většina plzeňských křižovatek, kde byl systém nainstalován, například E. Beneše – 17. listopadu, Klatovská – Dobrovského, Borská – Němejcova, Koterovská – Sladkovského, Karlovarská – Na Chmelnicích, Folmavská – U Panasoniku, Folmavská – U Nové Hospody nebo Dlouhá – Revoluční.
Preference vozidel MHD funguje v praxi tak, že vozidlo veřejné dopravy může vstoupit do řídicího systému křižovatky s předstihem a z přesně stanoveného místa zaslat požadavek na projetí. Podle aktuální fáze cyklu řízení je mu pak zelená ´podržena´ nebo cyklus pozměněn tak, že vozidlo může projet křižovatkou bez zbytečného čekání. Vozidla MHD mohou projíždět křižovatky plynule bez zbytečného zastavování. Zvýšení průměrné rychlosti může vést mimo jiné ke snížení počtu vozidel nutných k obsluze linky, a tím i k úspoře provozních nákladů.
Systém preference vozidel MHD nabízí cestujícím pohodlnou a plynulou jízdu i v době, kdy je zvýšená hustota vozidel v silniční síti města a jízda osobním vozidlem se tak výrazně zpomaluje.