V Plzni budou jezdit trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem
Rámcovou smlouvu na dodávku nových trolejbusů uzavřela společnost Škoda Electric s Plzeňskými městskými dopravními podniky (PMDP). Podle smlouvy může Plzeň získat až 33 nových vozidel. V první fázi bude dodáno sedm nízkopodlažních dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 26 Tr za zhruba osmdesát milionů korun. Jedná se v krátké době o třetí kontrakt na trolejbusy vybavené trakční baterií pro některé z tuzemských měst.
Technické provedení dodávaných trolejbusů zahrnuje řadu moderních prvků používaných v současné městské veřejné dopravě – tedy 100% nízkopodlažnost, sofistikovaný informační a odbavovací systém a zejména pomocný bateriový pohon umožňující plnohodnotnou jízdu vozu mimo trakční vedení. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí hydraulického naklonění vozidla, tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě zlepšuje také výkonný systém vytápění a nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.
„Obyvatelům a návštěvníkům západočeské metropole slouží v současnosti jak kloubové vysokokapacitní vozy typů Škoda 25 a 27Tr, tak i standardní dvanáctimetrová vozidla typů Škoda 24 a 26 Tr. Nová vozidla jsou prvními vozy, které budou mít v Plzni bateriový pomocný pohon,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Nová dodávka trolejbusů navazuje na předchozí kontrakty pro Plzeň. Ve městě totiž jezdí více než 80 vozidel, které byly všechny vyrobeny v plzeňské společnosti. V poslední době pracovala plzeňská firma i na řadě exportních zakázek. Společnost například dokončila dodávku flotily 120 trolejbusů pro městský dopravní podnik v Bratislavě, významně se podílela na výrobě 49 vozidel do italské Bologně nebo 25 vozech do mexického města Guadalajara. Škoda Electric aktuálně pro export například vyrábí trolejbusy pro hlavní město Lotyšska Rigu či slovenský Prešov.
Zdroj: Škoda Electric