V centru Brna zahájil provoz nový zádržný systém
Nový režim vjezdu a parkování v městské památkové rezervaci je ovládán z Centrálního technického dispečinku. K zabránění vjezdu do centra slouží pevné i pohyblivé sloupky poháněné elektromotorem.Na režimu organizace dopravy v pěší zóně se nic nemění. Postupně budou odstraněny dopravní značky a ulice budou obousměrné. K zábraně pohybu v centrální zóně slouží zabudované pevné sloupky a sloupky pohyblivé, které jsou dálkově řízeny z Centrálního technického dispečinku (CTD). Každý sloupek jde ovládat i ručně prostřednictví mechanického klíče, který je v držení správce celého systému – BKOM,a.s. V případě potřeby mohou být klíčem vybaveny i pracoviště Městské policie a Policie ČR. V případě výpadku elektrického proudu se sloupky automaticky zasunou a nebudou bránit ve výjezdu. Při zásahu jednotky Integrovaného záchranného systému (IZS) bude ovládání zajištěno kompetentní osobou z CTD.
Rada města Brna schválila projekt Organizace dopravy v městské památkové rezervaci 18. prosince 2007 a od 2. ledna 2008 je zahájen zkušební provoz.
Poznámka : K využití pohyblivých sloupků ovládaných elektromotorem se v současné době v České republice užívá zejména k zabránění vjezdu do soukromých objektů. Systém v Brně je příkladem užití zádržných systémů v rozsáhlejším území v městské zástavbě. V zahraničí se systém již několik let užívá a to právě při regulaci dopravy v pěších zónách.