Rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou potrvá do konce března 2015


Tramvaje tak  vystřídala náhradní autobusová doprava, která zajišťuje dopravní spojení podle zvláštních výlukových jízdních řádů. Od soboty 15. března funguje pro cestující speciální e-mailová adresa vyluka@dpmlj.cz, která slouží k připomínkám a podnětům týkajícím se výluky. Autobusové  linky č. X5 a X11 jezdí dle nových výlukových jízdních řádů, přičemž cestující musí využívat zastávek pro náhradní autobusovou dopravu. Zájemci si jízdenky mohou kupovat přímo ve vozidlech, protože náhradní autobusy jsou vybaveny automaty. Zastávka Rybníček (společná s tramvajovými linkami č. 2 a 3) bude konečnou a nástupní zastávkou náhradní dopravy. Úsek Rybníček – Viadukt nebude obsluhován, protože cestující mají možnost využít spojů tramvajových linek č. 2 a 3. Po dobu výluky vzniknou pro náhradní autobusovou dopravu zastávky Mlýnská a Proseč nad Nisou škola ve směru do Jablonce nad Nisou.

Nynější modernizace se týká celkem čtyř kilometrů tramvajové trati. Při rekonstrukci úseku z Nové Rudy vznikne nová dvoukolejná trať, která povede až  ke křižovatce u Lékárny. Centrem Vratislavic nad Nisou povede trať i po rekonstrukci jednokolejně.

Na trať po rekonstrukci znovu vyjedou vozy o metrovém rozchodu kolejí. V opravených úsecích už bude trať připravena na přechod na standardní rozchod 1435 mm. Na rekonstruované úseky také bude možné instalovat nové generace zabezpečovacího zařízení pro provoz tramvají. Podél trati vzniknou nové zastávky s bezbariérovým přístupem a opraví se přilehlé chodníky a prostory.

Stavbu bude realizovat na základě výběrového řízení  sdružení „COLAS-CR SA-IDS TT Liberec – Jablonec“ za částku 176 475 583,- Kč bez DPH. Financování zakázky je z části pokryto dotací Evropské unie z regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod.

Tramvaje spojují města Liberec a Jablonec nad Nisou od 1. ledna 1955. Poslední celková rekonstrukce celé tramvajové trati, spojená s dlouhodobou výlukou, proběhla v letech 1972 až 1976. Na začátku devadesátých let minulého století byla trať navíc doplněna o tolik potřebné signalizační a zabezpečovací zařízení a také se podařilo zajistit rekonstrukce dalších traťových úseků.

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,53936 s | počet dotazů: 192 | paměť: 20255 KB. | 02.05.2024 - 20:27:23