Tráva se umí prosadit i na komunikacích!


n200906281154 P6100046
0 0 votes
Hodnocení článku

Většina článků o správě a údržbě komunikací je zaměřena na opravy nebo na výstavby komunikací či objektů. Málo se však mluví o údržbě chodníků a komunikací, které zarůstají travou! FOTO v článku.

Mezi údržbové práce spadá i postřik trávy a plevele. Vybrali jsme pár fotografií, které zachycují dlážděné plochy. Pokud jsou chodník nebo vozovka málo užívány a navazují na větší zelenou plochu, pak se tráva dokáže velice zdatně prosadit. Na první pohled je to milá travička, která oživuje strohou plochu. Zeleň však umí i docela malý prostor využít a postupně se prosadí.

Zeleň a chodníky Zeleň a chodníky

Dalším příkladem úspěšného tažení trávy a plevele proti betonovým a asfaltovým plochám jsou spáry v místech napojení mezi vozovkou a chodníkem nebo chodníkem a objektem. 

Zeleň a chodníky

O údržbě zeleně kolem komunikací se budeme věnovat v jiném článku. Tentokrát připomeneme údržbovou činnost organizací, které mají ve větších městech ve své správě údržbu komunikací a chodníků a to včetně postřiků plevele. Během vegetačínho období se musí ve vybraých lokalitách provádět postřik. Tráva prorůstající spáry povrchů chodníků i vozovek zachycuje prach, nečistotu, vlhkost. Z hlediska údržby je proto nutné provádět pravidelný chemický postřik v místech, kde je to z hlediska údržby povrchu komunikace nutné.

Jak bojují s plevelem jednotlivá města?

Ve městě Chrudim provádí Technické služby s.r.o. chemický postřik již 15 let a provádí je 2x ročně na 120 kilometrech komunikací a chodníků. Postřik se provádí přípravkem CLINIC, který není toxický vůči zvířatům a lidem. Jedná se o postřik dlážděných ploch i krajů chodníků a v případě potřeby i u domů. Po aplikací postřiku nesmí dvě hodiny pršet. Pro silničáře je proto letošní léto  hektické. Časté deště podporují růst zeleně a  současně omezují čas, kdy je možné provádět údržbu zeleně nebo provádět chemický postřik zeleně.

V Mladé Boleslavi bojuje s plevelem firma Compag a letošním roce již musela chemický postřik opakovat z důvodů deště. Pro rok 2009 vyčlenilo město částku 100 000 korun pro aplikaci chemického postřiku k likvidaci plevelu na chodnících a u krajnic ve městě a dalších 60 000 korun je určena pro příměstské části.

V Hranicích  provádí v centru města každoročně chemický postřik plevele městská firma Ekoltes a průměrně přijde město uvedená práce finančně na 10.000 – 20.000 korun. Letošní rok  se budou náklady pohybovat nejspíš kolem vyšší částky.  


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

  • Integrovaná doprava Prahy a Středočeského kraje – 115. května 2023 Integrovaná doprava Prahy a Středočeského kraje – 1
  • Inovativní Pocitová Mapa zapojuje veřejnost do plánování vysokorychlostní trati v Praze4. ledna 2024 Inovativní Pocitová Mapa zapojuje veřejnost do plánování vysokorychlostní trati v Praze Správa železnic představila nový nástroj nazvaný "pocitová mapa" – online portál umožňující veřejnosti aktivní účast při přípravě projektu vysokorychlostní trati (VRT) v Praze od […]
  • V Libereckém kraji nejezdí nové vlaky podle dohody!14. února 2012 V Libereckém kraji nejezdí nové vlaky podle dohody! Na Jizerskohorské železnici mělo od poloviny prosince jezdit 16 supermoderních vlaků Stadler. Dnes stále chybí dvě soupravy. Liberecký kraj proto vyměřil Českým drahám za období prosinec […]
  • TSK Praha bude mít nového ředitele 24. března 2013 TSK Praha bude mít nového ředitele Rada hlavního města  Prahy bude jednat o personálních změnách ve vedení příspěvkové organizace Technické správy komunikací Praha. Jednání se uskuteční v úterý 26.3.2013. Stávající ředitel […]
  • Pendolino začíná jezdit do českých lázní10. prosince 2011 Pendolino začíná jezdit do českých lázní (11:20) Od platnosti nového jízdního řádu pro rok 2012( od 11.12.2011) vypravují České dráhy každou sobotu vlak SC Pendolino do Karlovarského kraje. Vlak vyjede poprvé na trase Bohumín - […]
  • Příprava nového nádraží v Brně13. ledna 2005 Příprava nového nádraží v Brně Bude mít budoucí nádraží v Brně podobu mostu? Podmínky soutěže o projekt nového nádraží v Brně si vyzvedlo celkem 67 zájemců. Jen 16 jich dalo v termínu své návrhy a vítězný návrh […]
  • Sloučení UDI Praha s TSK Praha12. listopadu 2007 Sloučení UDI Praha s TSK Praha Rozhodnutím Rady hlavního města Prahy ze dne 16.10.2007  bylo schváleno sloučení příspěvkové organizace Ústav dopravního inženýrství hlavního města Prahy s příspěvkovou organizací […]
  • Doprava a parkování v době konání MOTO GP 2015 na Masarykově okruhu u Brna11. srpna 2015 Doprava a parkování v době konání MOTO GP 2015 na Masarykově okruhu u Brna Ve dnech 13. – 16.8.2015 budou na Masarykově okruhu burácet motory. Tato akce tradičně láká do Brna fanoušky motocyklového sportu a zvýšený dopravní provoz bude znatelný na dálnici D1 i […]
  • KrAZ21. března 2022 KrAZ KrAZ (ukrajinsky: Kremenčutskij Avtomobilnyj Zavod, Kremenčuk Automobilnyj Závod) (АвтоКрА́З nebo AvtoKrAZ) je ukrajinský závod, který vyrábí nákladní a jiná speciální vozidla v […]
  • Splouvat Teplou Vltavu bude letos možné od května do konce srpna21. dubna 2022 Splouvat Teplou Vltavu bude letos možné od května do konce srpna Od pondělí 4. dubna byla spuštěna registrace pro zájemce o letošní splutí Teplé Vltavy a Vltavy v úseku Soumarský most – Pěkná. První vodáci tento úsek řeky splují už v neděli 1. května, […]
Stránka načtena za 2,36468 s | počet dotazů: 203 | paměť: 24515 KB. | 28.04.2024 - 18:51:47