Stanice Geologická je na unikátní tramvajové trati v Praze
Od listopadu 2003 užívají obyvatelé sídliště Barrandov tramvajovou trať, jejíž stavba si vyžádala téměř 2,5 miliardy korun. Mezi šesti zastávkami je i stanice Geologická. FOTO v článku.Stanice Geologická je první zastávkou na úseku vedoucím podél ulice K Barrandovu a je vybavena novými informačními prvky, které patří k vybavení všech stanic na uvedené trati. Patří sem orientační tabule a Integrovaný informační kiosek, který umožňuje cestujícím spojení s informačním střediskem Dopravního podniku Praha. Ovládáním dotykové obrazovky může cestující dostat informace o jízdních řádech a další dopravní informace. Výška nástupní hrany zastávky je 24 cm nad úrovní temene koleje a to umožňuje pohodlnější nástup cestujících.
Další informace o tramvajové trati.
Barrandovská tramvajová trať navazuje na trať Smíchov – Hlubočepy v místě smyčky Hlubočepy. Následně je trať vedena po 304 metrů dlouhé Hlubočepské estakádě překonávající Dalejský potok, Hlubočepskou ulici a trať ČD Praha – Rudná. Dál pokračuje estakáda přes Růžičkovu rokli ve sklonu 62 % s maximální výškou nad terénem 31 metrů. Estakáda sleduje v příčném odstupu cca 7 metrů směrové i výškové poměry ulice K Barrandovu. Po obou stranách trati jsou 2 metry široké manipulační chodníky. V prostoru pod tratí jsou v tubusu kabelového kanálu vedeny inženýrské sítě. Základy pilířů jsou hlubinné, z části na vrtaných pilotách a na šachtových pilířích, které sahají až do hloubky 29 metrů pod úroveň terénu. Celá složitá stavba nosné mostní konstrukce probíhala částečně na pevné skruži a také metodou postupného vysouvání.
Tramvajová trať má charakteristický rukopis ing.arch. Patrika Kotase, který je autorem urbanistického a architektonického řešení. Mezi sjednocující prvky patří trolejové brány kruhového profilu, kde je také umístěno osvětlení tratě. Každá ze zastávek má vlastní barevné řešení s využitím obloukových ocelových konstrukcí, barevné betonové dlažby, nerezových obkladů atd. Mezi mostní estakádou a stanicí Geologická je tramvajové těleso zatravněno a tak navazuje na zelený pás vedoucí po jedné boční straně tratě. U stanice Geologická přetíná z jedné strany tramvajovou trať přechod pro chodce a na druhé straně vede ulice s napojením na ulic K Barrandovu. Na fotografiích stojí za povšimnutí umístění dopravních značek.
Tramvajová trať pokračuje dál směrem do sídliště Barrandov, kde jsou i úseky vedené i v hloubených podjezdech. Výhledově se počítalo s možností prodloužení tratě až do Holyně.
Základní údaje o tramvajové trati:
Délka tratě je 3 567 metrů,, celková délka mostů je 761 metrů a celková delka podjezdů 365 metrů. Převýšení je 130 metrů.
Zastávky : Hlubočepy, Geologická, K Barrandou, Chaplinovo náměstí, Poliklinika Barrandov a Sídliště barrandov.
Investor byl Dopravní podnik hl.města Prahy a projekt zhotovila firma Metroprojekt a.s.
Zhotovitelem bylo Sdružení Tramvajová trať Hlubočepy – Barrandov Praha
Délka