Společnost Škoda Transportation založila v USA dceřinou společnost Škoda Transportation USA, LLC.
Plzeňská firma tímto krokem potvrzuje svůj dlouhodobý zájem cílit nejen na tradiční středoevropské a východní trhy, ale také na trhy v západních zemích. Škoda Transportation je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Na tradičních středoevropských a východních trzích je Škoda velmi úspěšná a pozici v zahraničí posilují také její dceřiné společnosti – Společnost Ganz-Skoda Electric, která působí v Maďarsku či společnosti Sibelelektroprivod a Vagonmash v Rusku.Od roku 2013 navíc Škoda Transportation působí také v Německu, kde založila firmu Škoda Transportation Deutchland GmbH. Od loňska má Škoda své zastoupení i ve Finsku, kde zakoupila kontrolní podíl ve firmě Transtech. Jedná se o jediného finského výrobce železničních a městských kolejových vozidel. Firma tím získala přístup na trhy severní Evropy.
Plzeňská značka není na americkém trhu nováček. V minulosti již Škoda Transportation dodala deset tříčlánkových tramvají do amerických měst Portland a Tacoma. Dceřiná společnost Škoda Electric navíc do USA dodala několik set trolejbusů. Konkrétně se jednalo o dodávku 57 trolejbusů do Daytonu v a 273 trolejbusů do San Francisca. V současnosti Škoda Electric úspěšně pracuje na modernizaci 32 kloubových trolejbusů v Bostonu.
Americký tým vede Scott Ellis, který se stal ředitelem business developmentu. „Značku Škoda vnímám jako velmi úspěšného evropského výrobce kolejových vozidel. Naším cílem je v USA vytvořit plnohodnotné zázemí sestávající z business developmentu, technického oddělení, nákupu a projektového managementu až po samotnou výrobu. Založení společnosti Škoda Transportation USA je tak prvním krokem plánované expanze na severoamerický trh,“ říká Scott H. Ellis, ředitel business developmentu Škoda Transportation USA.
Stručný životopis Scotta H. Ellise:
Scott Ellis sloužil v námořnictvu USA jako elektrotechnik v divizi ponorek do roku 1997, a poté studoval strojní inženýrství na Penn State University. Od roku 1999 pracoval čtyři roky jako manažer pro Tyco Electronics, největšího světového výrobce a dodavatele kabelové a konektorové techniky. V roce 2006 začal svou kariéru v dopravním průmyslu na pozici obchodního manažera společnosti Voith. Od roku 2010 pracoval čtyři roky jako obchodní manažer pro region Severní Ameriky ve švédské firmě Dellner Couplers, která se zabývá výrobou spřáhel, spojovacích a řídicích systémů pro kolejová vozidla. V letech 2014-2016 působil na pozici manažera business developmentu pro japonského výrobce kolejových vozidel Kinkisharyo.
Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION