Proběhlo společné jednání zástupců Kraje a města Pardubic o dopravních projektech
Radní Pardubického kraje se v pondělí 9. března poprvé po volbách setkali s nově ustavenou Radou města Pardubice. Mezi zásadní body jednání patřil především další postup při výstavbě nového terminálu mezinárodního letiště a přednádražím prostoru v Pardubicích.
Nový terminál letiště prioritou
Rozvoj pardubického letiště v souvislosti s nutností vybudování nového terminálu byl prvním z diskutovaných témat. Současný stav letišti neumožňuje odbavení více letadel najednou, což brání dalšímu rozvoji a přilákání zahraničních leteckých společností a zvýšení počtu pravidelných linek. „Investiční záměr tak, jak nám byl představen, znamená pro akcionáře společnosti EBA finanční zátěž ve výši 90 milionů korun do roku 2023. Byli jsme ubezpečeni, že celková investice do terminálu nepřesáhne 300 milionů korun. Proto také v současné době probíhá přepracování projektu na výstavbu terminálu,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Rok 2016 by dle plánu znamenal pro akcionáře nejvyšší finanční zátěž. Konkrétně by se jednalo o 30 milionů korun,“ dodal hejtman. Nový terminál by měl být schopen odbavit tři standardní letadla v jednom okamžiku. Celková kapacita odbavených cestujících za rok by se tak mohla zvýšit až na 250 tisíc. „Požadujeme po společnosti vypracování podrobného plánu, aby bylo jasné, zda je tato rozsáhlá investice smysluplná,“ uvedl pardubický primátor Martin Charvát. „Necháme si také rozepsat fixní náklady včetně hospodářských výsledků z let minulých,“ doplnil Martin Netolický.
Přednádraží součástí komplexních plánu rozvoje dopravní infrastruktury města
Radní se seznámili také s návrhy na kompletní revitalizaci a rekonstrukci v oblasti hlavního nádraží. Projekt mimo jiné počítá s přesunem autobusového nádraží před hlavní železniční stanici. Tím by vznikl autobusový terminál pro městskou hromadnou dopravu, ale také dálkové autobusy. Celá vize je součástí rozsáhlého plánu, do kterého zapadá rekonstrukce silnice I/37 u Parama, ale také vybudování městského bulváru na Palackého třídě, jelikož by se zde v souvislosti s vybudováním obchvatu města mělo omezit dopravní zatížení přibližně na třetinu současného stavu. „Za důležité považuji také propojení hlavního nádraží se sídlištěm Dukla a vybudování vstupního terminálu pro cestující přicházející tímto směrem,“ zdůraznil Martin Netolický. „Město nyní usilovně pracuje na vyprojektování Přednádraží. Samotná realizace by měla začít na jaře příštího roku a hotova by měla být do konce roku 2016,“ doplnil pardubický primátor Martin Charvát.