Od dubna začne rekonstrukce nádraží v Plzni
Dne 20. března 2014 byla oficiálně podepsána smlouva na modernizaci železničního uzlu Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví. V rámci stavby dojde ke kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, která umožní zvýšení rychlosti vlaků ze současných 20 km/h až na 80 km/h v hlavních kolejích. Jde o rekonstrukci složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště hlavního nádraží a navazujících úseků. Stavba zahrnuje i kompletní obnovu železničního spodku a odvodnění. Cestující jistě uvítají výstavbu dvou nových a rekonstrukci dvou stávajících nástupišť. Pro lepší přístup cestujících bude vybudován nový východní podchod a přestavěn zavazadlový tunel. Modernizací projde i most „Gambrinus“ přes ulici U Prazdroje. Stavba výrazně zvýší bezpečnost provozu v železničním Uzlu Plzeň díky instalaci nového zabezpečovacího zařízení, pro nějž bude postavena nová budova ústředního stavědla, ale i mnoho dalších technologických zařízení.
Projekt stavby zpracoval SUDOP PRAHA a.s. a v době od dubna 2014 do března 2016 bude stavba v ceně 1 676 592 312 Kč bez DPH realizována společností Skanska a.s., divize Železniční stavitelství. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury a stavba je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti.