Nový podchod pod kolejištěm hlavního nádraží v Olomouci.
Od 6. listopadu 2006 mohou obyvatelé městské části Hodolany procházet podchodem , který vede pod kolejištěm hlavního nádraží až do přednádražního prostoru. Nový podchod umožňuje bezbariérový přístup na všechna nástupiště nádraží. ( foto v článku)
Vyústění podchodu v Táboritské ulici v budoucnu doplní nově připravované Železniční muzeum a možná i autobusové nádraží. Podchod byl projektován na základě studie schválené v roce 2001. V roce 2002 byla stavba rozdělena na dvě části. První úsek stavby podchodu až po 4. nástupiště byl zprovozněn v roce 2003 v rámci rekonstrukce přednádražního prostoru. Přístup do podchodu již nabízel variantu po schodišti i výtahem. Stavba první části podchodu realizovala firma ŽS Brno a.s. s náklady 105, 384 mil. Kč. Na prodloužení podchodu byly využity finanční prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Tubus podchodu je o šířce 4,5 m a délce 65 m. Podchod je na obou stranách zakončen zastřešením a výtahem ( bezbarierový přístup). Podchod je také zabezpečen kamerovým systémem s napojením na Městskou Policii. Na hodolanské straně jsou vybudované parkovací plochy ( vyhrazená stání pro invalidní občany) a stání pro náhradní autobusovou dopravu.
Projekt : Moravia Consult Olomouc a.s. Realizace stavby: sdružení firem “ Rekonstrukce kolejiště Olomouc, hlavní nádraží“ – ( ŽS Brno a.s., Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., Tomi – REMONT a.s., Prostějov )