Nádraží v Ústí nad Orlicí opět slouží svému účelu
Stavba Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí pokročila do závěrečné fáze. V provozu je již nová přeložka trati, která umožnila podstatné zvýšení rychlosti, vlaky mohou od poloviny listopadu opět zastavovat ve stanici Ústí nad Labem. V pondělí 1.12.2014 se na stavbě uskutečnil ředitelský kontrolní den.
Na financování prací se podílí Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Rekonstrukce orlickoústeckého uzlu začala loni v únoru, po dokončení všech prací se zvýší rychlost projíždějících vlaků, současně dojde k modernizaci nejen sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, ale také trakčního vedení a napájení. Cestujícím budou sloužit dvě zvýšená ostrovní nástupiště se čtyřmi nástupními hranami o celkové délce 1 350 metrů. Mimoúrovňový přístup k vlakům zajistí podchod, nejen osoby s omezenou schopností pohybu a orientace budou mít k dispozici dva výtahy.
Od 17. listopadu se opět otevřela pro veřejnost již z velké části modernizovaná stanice Ústí nad Orlicí. Funkční je nový vstupní objekt, kde je umístěn informační systém pro cestující, pokladny, sociální zařízení a čekárna. I když stavba ještě není zcela dokončená, prostory nádraží jsou připraveny tak, aby byly bezpečné pro cestující. Ukončení celé stavby je plánováno k 31. březnu 2015. Do tohoto data budou probíhat dokončovací práce na nástupištích a hlavně na zastřešení, které se nepodařilo zajistit kvůli problémům s jedním z dodavatelů. Současně se zahájením provozu na hlavním nádraží byl pro pěší a cyklisty zpřístupněn podchod vedoucí od města z Nádražní ulice. Ten umožňuje i opětovné napojení na trasu spojující město s Kerharticemi. Otevřen je rovněž příjezd pro automobily od města, zároveň s nově vybudovaným parkovištěm pro 123 aut. Navíc jsou opět zajištěny spoje mezi autobusovým nádražím ve městě a železniční stanicí.
Základní údaje o stavbě
Název stavby | Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí |
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Generální projektant | SUDOP Praha a.s. |
Zhotovitel | EUROVIA CS, a.s. |
Začátek a konec stavby | km 255,411 – km 257,828 |
Rychlost | 160 km/h s lokálním omezením, 120 km/h pro klasické soupravy |
Trakční vedení | Montáž 16,3 km, demontáž 15,2 km |
Protihlukové stěny | 3 027 m |
Termín zahájení | 2/2013 |
Termín dokončení | 3/2015 |
Celkové náklady stavby | 1 747 835 000 Kč |