Na veletrhu CZECHBUS byl představen nový elektrobus Škoda E’CITY
Praha tak bude prvním městem, kde bude jezdit tento moderní a ekologický elektrobus, který neprodukuje emise oxidu uhličitého a dalších škodlivých látek, čímž přispívá k čistějšímu ovzduší a harmoničtějšímu životnímu prostředí ve městě a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) jeho prvním provozovatelem. DPP si objednal flotilu celkem 14 vozidel a plánuje je nasazovat především na linky č. 154 a 213. Škoda E’CITY nabízí unikátní řešení s dvoupólovým dobíjením a galvanicky izolovaným nabíječem na voze. Prakticky to znamená to, že v průběhu dne, když je vůz v provozu, se pomocí pantografu jeho trakční baterie opakovaně nabíjí ze stávající infrastruktury pro tramvajové či do budoucna plánované trolejbusové vedení. DPP má infrastrukturu pro tento typ dobíjení již připravenou na konečných zastávkách Strašnická a Želivského. Nabíjení zde bude probíhat po dobu 15-30 minut, čímž bude doplněna část celkové kapacity baterie, což umožní vozidlu absolvovat další okruh na lince. Výhodou tohoto řešení je ideální kontrola energetické bilance vozu, a hlavně nízké náklady na dobíjecí infrastrukturu. Elektrobusy vybavené tímto typem dobíjení mají v reálu delší denní dojezd a vyšší flexibilitu v nasazování na různé tratě. Praha navíc od skupiny Škoda Transportation získá pokročilý energetický managementem celé flotily vozidel, což umožní ekonomicky efektivní nabíjení baterií a prodlouží jejich životnost
Nový elektrobus pro DPP je typu Standard (Sd) pro městské linky, má délku 12 metrů a jeho konstrukční rychlost je 80 km/h. Jeho vnější lak je v novém barevném stylu vozidel Pražské integrované dopravy (PID) a svou technickou specifikací splňuje nové standardy kvality PID. E’CITY je plně nízkopodlažní bezemisní bateriové vozidlo, které má na jedno nabití garantovaný dojezd více než 100 kilometrů po celou dobu navržené životnosti baterií včetně vytápění nebo chlazeni interiéru. Nabíjecí výkon je až 150 kW a nabíjení probíhá pomocí dvoupólového pantografu umístěného na vozidle a on-board galvanicky izolovaného nabíječe přímo ze sítě 600 V/750 V DC. Je také možné využít možnost nabíjení plug-in přes noc v depu ze zásuvky. Klimatizace i vytápění jsou také řešeny čistě elektrcky. Kabina řidiče je z důvodu vyšších bezpečnostních požadavků uzavřena.
Samozřejmostí je prostor pro dva kočárky nebo vozíčkáře, a také místa vyhrazená pro osoby se sníženou schopností pohybu. Elektrobus je vybaven moderním informačním a odbavovacím systémem včetně automatického počítání cestujících a zařízení pro nevidomé. Nechybí ani kamerový systém pro bezpečnost cestujících.
Zdroj a foto: Škoda Transportation