Most ve Studénce dostaví ODS – Dopravní stavby Ostrava
Nešťastná havárie vlaku s tragickými následky při rekonstrukci mostu ve Studénce rozvířila diskuzi o bezpečnostních opatřeních při stavbách obdobného typu. Obtížně se také hledalo řešení dokončení stavby.
Radní Moravskoslezského kraje na svém jednání 22.10.2008 rozhodli o dohodě s firmou ODS – Dopravní stavby Ostrava ,a.s. Firma předložila materiál s návrhem postupu dokončení mostu a na základě tohoto materiálu rozhodla Rada Moravskoslezského kraje o uzavření „Dohody o dalším postupu při dokončení rekonstrukce mostu ve Studénce a likvidaci havárie ze dne 8.8.2008“. Dle této dohody se společnost ODS-DSO zavazuje stavby dokončit nejpozději do 31. července 2009. Otázka ceny díla a sankcí za prodlení je řešena původní smlouvou o dílo, která zůstává nezměněna, tzn. sankce z důvodů prodlení běží a Moravskoslezský kraj uhradí původně sjednanou částku cca 26 milionů korun. Při porovnání všech důvodů pro i proti dokončení stavby stejnou firmou je přijaté řešení Rady Moravskoslezského kraje celkem pochopitelné. Tragická havárie však kromě osobního neštěstí přinesla řadu otázek. Především upozornila na možné komplikace při zadávání a realizaci obdobných staveb a potřebné míře bezpečnostních opatření při realizaci stavby. Při samotné realizaci stavby se projevují schopnosti spojení profesionálního přístupu a zodpovědnosti. Práce na mostních konstrukcích je náročná a stavbaře, kteří takové náročné stavby realizují, je možné ( kromě uvedeného případu ve Studénce) obdivovat. Často se jedná o obrovské a těžké mostní konstrukce, se kterými se manipuluje. Stačí si připomenout článek a fotografie z realizace stavby železničního mostu v Táboře.