Most u Pirku čekal na dostavbu půl století

Na německé dálnici 72 v nízkém pohoří Vogtland poblíž Pirku je v provozu most, jehož stavba začala v roce 1938. Na stavbě se
pracovalo 24 hodin denně ve dvou směnách. Celkem bylo zaměstnáno přibližně 450 pracovníků. V roce 1940 stavební práce ustaly. Do té doby bylo dvanáct oblouků dokončeno, zdivo a vozovka stále chyběly. V poválečném období nebyl o dostavbu mostu zájem, protože po rozdělení Německa byl umístěn na okraji pohraniční oblasti
NDR. Stavba zůstala rozestavěná a dokončena až po sjednocení Německa.
Na stavbě mostu se opět začalo pracovat v září 1990. Severní pruh mostu byl otevřen provozu 2. října 1992 a jižní pruh následoval 6. září 1993. Most je vysoký 60 metrů, dlouhý 505,5 metrů a má jedenáct pilířů. Jádra betonových pilířů jsou obložena žulovými kameny. Svrchní desku tvoří trámová konstrukce z předpjatého betonu, která je široká 29,5 metrů.
Na jednom z mostních pilířů je umístěna pamětní deska se jménem Josef Scheidler. Tento pán byl vedoucím oddělení stavby tunelů a mostů na nejvyšším stavebním úřadě Svobodného státu Bavorsko a významně se podílel na údržbě a dostavbě mostu.
Zdroj: Wikipedia.org
Foto: B.Borová, IZDoprava.cz