Kdy budou jezdit tramvaje po novém tramvajovém mostu?

V rámci budování městského okruhu v Praze se má směnit dopravní situace v oblasti Troja. Stávající ocelový tramvajový most nahradí nový a nedaleko od něj bude vyústění tunelu Blanka. FOTO v článku.
Po novém obloukovém mostu s dolní mostovkou by se podle plánovaného harmonogramu výstavby mohlo jezdit v roce 2010. Nový most bude dlouhý 246 metrů, široký 40 metrů a celková výška nosné konstrukce je cca 34 metrů nad plavební hladinou řeky Vltavy. Most je navržen v uspořádání 2×2 jízdní pruhy se středním tramvajovým tělesem, oboustrannými chodníky a s cyklistickou dopravou. Po zprovoznění nového mostu bude původní ocelový most demontován a tu půjde určitě snadno.
( foto nový most – zdroj www.tunelblanka.cz )
V současné době jezdí tramvaje po mostní provizorní konstrukci, která původně sloužila pro zajištění automobilové dopravy při stavbě nového mostu Barikádníků. Provoz byl jednokolejně zahájen 7.3.1981 a dvoukolejně je v provozu od 1.7.1982. Most slouží k propojení tramvajové dopravy od holešovického nádraží přes Troju a dál až do Kobylis. Most má také chodník pro pěší. Konstrukce mostu je účelná ale působí provizorně na první pohled.
Těším se na nový most a doufám, že se podaří zkvalitnit i komunikaci vedoucí po břehu ( část ulice Vodácká). Vede pod tramvajovým mostem, má asfaltový povrch a je využívaná cyklisty i in-line bruslaři. Povrch komunikace je dobrý, jen v blízkosti vysokých topolů má praskliny a tvoří se boule. Příčinou jsou rostoucí kořeny okolních stromů.
K ulici Vodácká je v blízkosti tramvajového mostu propojka s ulicí Povltavská. Tímto spojením jezdí automobily i motorkáři k vodáckému centru. Je zajímavé, že na úsek spojující Vodáckou s Povltavskou ulici jsou umístěné zákazové značky – zákaz vstupu chodců. Na napojení komunikací, kde se setkává provoz motorové dopravy a dopravy cyklistické však žádné dopravní značky nejsou! Doufejme, že si někdo vezme za své zlepšit dopravní značení a krizové místo lépe označí.