Gotthardský železniční tunel zahajuje provoz
Dlouho očekávaná stavba bude slavnostně otevřena pro veřejnost. Ve středu 1. června 2016 bude tunel otevřen za účasti významných hostů a představitel švýcarské vlády. Bohatý program je také připraven na následující víkend 4. a 5. června 2016, kdy se očekává 50.000 až 100.000 návštěvníků. K vrcholům programu patří vyjížďky kyvadlovým vlakem s rychlostí až 200 km/hod.
Gotthard Base Tunnel v číslech: 68 let – první myšlenka na Gotthardský tunel, 11 let – doba stavby od odhlasování v referendu k proražení posledních centimetrů skály, 410 metrů – délka razícího stroje, 28,2 mil. tun – odtěžená zemina, 2000 metrů – vzdálenost tunelu od povrchu země, 125 dělníků, 3 směny, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 57 km – délka Gotthard Base Tunnel,152 km – délka tunelů a chodeb celého komplexu
Prvním významným mezníkem stavby byla prorážka hlavního tubusu dne 15. října 2010. Přibližně 80% z hlavního tubusu vytesal TBM, se zbytkem dosažené konvenčním vrtání a odstřelování. Veškerá tato práce byla provedena s velkou přesností a dosažené odchylky byly 8 cm horizontálně i vertikálně 1 cm. Téhož roku začala instalace systémů železniční dopravní cesty. Od října 2015 se provádí v tunelu testovací jízdy.
Jak se bude v tunelu jezdit?
260 nákladních a 65 osobních vlaků – denní kapacita tunelu
160 km/h – max. povolená rychlost nákladních vlaků
200 km/h – max. povolená rychlost osobních vlaků
250 km/h – max. povolená rychlost, se kterou se počítá v budoucnu
45 minut – zkrácení doby jízdy z Curychu do Milana po otevření Gotthard a Ceneri Base Tunnels
Informace o razícím stroji TBM https://www.alptransit.ch/fileadmin/dateien/media/zahlen_und_fakten/Data_Tunnelboringmachine_e.pdf
Zdroj: www.alptransit.ch/