Dva silniční mosty ve Zlínském kraji čeká renovace
ZLÍN – Dvou nových mostních objektů se v letošním roce dočkají silnice ve Zlínském kraji. V obci Velehrad bude rekonstruován stávající kamenný most, zatímco v katastru obce Rajnochovice bude postaven zcela nový most, a to na silnici II/437 spojující Bystřici pod Hostýnem s oblastí Vsetínska.Obě akce plánuje Ředitelství silnic Zlínského kraje, příspěvková organizace zřizovaná Zlínským krajem. Náklady na jejich realizaci dosáhnou výše téměř 23 milionů korun. Na Velehradě bude zahájena rekonstrukce kamenného mostu, který je chráněnou kulturní památkou. Jde o nejstarší most na krajských silnicích na území Zlínského kraje. Dopravě slouží již od roku 1750. Most je umístěn na silnici z Velehradu směrem na Tupesy u hotelu Mlýn. Je ve špatném technickém stavu, nosná konstrukce vykazuje trhliny, most má sníženou únosnost na 25 tun. „Během rekonstrukce dojde k celkové sanaci nosné konstrukce, zesílení základů mostu, zrestaurování pískovcového zdiva a předláždění vozovky kamennou dlažbou,“ přiblížil průběh rekonstrukce Jaroslav Drozd, náměstek hejtmana Zlínského kraje zodpovědný za oblast dopravy. Únosnost mostu bude zvýšena tak, aby přes něj mohla projíždět běžná nákladní vozidla bez omezení. Vzhledem k velké historické hodnotě mostu budou na sokly čelních zídek vráceny kopie původních soch. Termín zahájení stavby je stanoven na 1. dubna 2011, ukončení je přislíbeno do 31. října 2011. Smluvní cena za rekonstrukci činí 10 258 620 korun. V celém průběhu rekonstrukce bude v tomto úseku silnice III/42822 (opravovaný úsek je dlouhý 70 metrů) platit úplná uzavírka. Objízdná trasa povede přes Staré Město, Zlechov a Tupesy. Na silnici II/437 vedoucí z Bystřice pod Hostýnem přes Hostýnské vrchy (Tesák, Troják) do Ratiboře a směrem na Vsetín, bude postaven most zcela nový. „Dosavadní most, který bude zbourán, měl zkorodovanou konstrukci a jeho únosnost byla snížena na 18 tun. Snížená únosnost byla nevyhovující zejména z důvodu potřeby přejezdů vozidel dopravujících dřevo,“ vysvětlil Jaroslav Drozd. Nový most bude rámové železobetonové monolitické konstrukce. Délka přemostění bude činit 5,5 metru a délka mostu 23,4 metru. Z důvodu hlubokého zářezu se nosná konstrukce bude nacházet ve výšce 4,4 metru nad hladinou potoka. Stavba byla zahájena v polovině března, termín dokončení je stanoven na 30. listopadu 2011. Smluvní cena za její realizaci činí 12 642 000 korun. V termínu od 4. dubna do 15. září 2011 bude v místě stavby platit úplná uzavírka. Silniční provoz však bude zajištěn po mostním provizoriu v těsné blízkosti stavby.