České dráhy hodnotí rok 2023


0 0 votes
Hodnocení článku

V roce 2023 přepravily České dráhy 164,4 milionů cestujících, kteří ve spojích národního dopravce najezdili 8,068 miliardy kilometrů. Průměrná přepravní vzdálenost byla 49,1 kilometrů. Zájem o cestování s největším osobním železničním dopravcem vzrostl o cca 5 %. „Také v loňském roce rostl zájem o cestování v našich vlacích. Ve srovnání s rokem 2022 jsme přepravili o 7,3 milionů více zákazníků, kteří v našich spojích ujeli o 358 milionů kilometrů více. Nejrychleji rostl počet cestujících na mezistátních linkách a také tam, kde jsme nasadili v uplynulých letech nová vozidla nebo kde došlo k významnému zkrácení cestovních časů. Ke zlepšení ale nedochází pouze u vlaků dálkové a mezinárodní dopravy. Jsou mezi nimi i regionální vlaky. Takovým příkladem úspěšné linky jsou spěšné vlaky mezi Plzní a Karlovými Vary, pro které v příštích letech pořídíme další dvě elektrické jednotky pro zvládnutí rostoucího zájmu cestujících,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Vytížení většiny našich vlaků je už na předcovidové úrovni, a na některých linkách, hlavně těch mezinárodních, už dokonce přepravujeme více cestujících než v roce 2019. Celková čísla však nelze srovnávat s hodnotami roku 2019, neboť v mezidobí došlo ke změnám dopravců na některých linkách a provozních souborech. Šlo především o trasy, které zákazníci využívají pro cesty na kratší vzdálenosti. To ilustruje loňská průměrná cestovní vzdálenost, která je vyšší než v roce 2019,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Kromě mírně zvýšeného zájmu o cestování vlakem sledují České dráhy také využití nabízené Služby ČD Minibar. Mezi nejoblíbenější položky roku 2023 v nabídce ČD Minibaru patřila instantní káva (287 883 porcí), značková káva Manuel (113 306), instantní cappuccino (147 245), čaj (103 327), neperlivá voda (95 279), jemně perlivá voda (83 579), Pilsner Urquell (144 459), Budweiser Budvar (93 147), Kofola (111 440), croissant 7 days (99 405) a bageta (94 338).

Oblíbené mezi cestujícími je třeba i sušené maso, kterého se prodalo skoro třicet tisíc balení. Své fanoušky má i jedlý hmyz, kterého se prodalo skoro sedm tisíc balení. Téměř vyprodán je také pivní speciál Kryšpín, jehož koupí zákazníci podpořili opravu parní lokomotivy 365.024. Renovace této lokomotivy právě probíhá v dílnách ČD Muzea v Lužné u Rakovníka.

Během letních prázdnin byla v minibarech spuštěna bezhotovostní platba. Tento způsob úhrady zvolilo už více než 115 tisíc cestujících. Další novinky se v minibarech ČD připravují i pro rok 2024. Služba ČD Minibar je v současném jízdním řádu zajištěna ve 171 spojích, v dalších vlacích jsou umístěné také prodejní automaty s občerstvením. Jedná se o linky Západní expres, Krušnohor, Hradečan a Krakonoš v úseku Praha – Hradec Králové, Ostravan, Slovácký expres, Vysočina, Rožmberk, Svitava a Moravan.

 

Zdroj:

České dráhy

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,25897 s | počet dotazů: 210 | paměť: 28756 KB. | 29.02.2024 - 02:11:34