Nutná dopravní omezení si vyžádá sanace pilotovaných stěn portálu Strahovského tunelu v Praze
Sanace pilotových stěn severního portálu Strahovského tunelu spočívá v odstranění neúnosných či nekvalitních betonů včetně výztuže. Dále dojde k odstranění zvětralé horniny mezi pilotami a za rubem převázek do nezámrzové hloubky min. 20cm, kde se tímto otvorem provede drenážní – odvodňovací trubka. Prostory mezi pilotami se kompletně opraví a to vložením drenáže, nopové folie, polystyrenu, které zamezení zamrzání vody a možné poškození stěn. V plánu je provedení nové betonové konstrukce v místě mezi piloty a napojení nového odvodnění do stávajících uličních vpustí. Zahájení opravy je 9. června a dokončena bude do 7. října 2014.
„Doprava v tunelu bude omezena jen částečně. Dotkne se to zejména omezení rychlosti v obou směrech a uzavírky části jízdních pruhů na vjezdové a výjezdové rampě, dále bude doprava vedena po zbylé části komunikace. Na vjezdu do tunelu budou zachovány dva jízdní pruhy a na výjezdu z tunelu ve směru do centra bude zachován jeden jízdní pruh,“ řekl Ladislav Pivec, šéf TSK.
Jednou z činností TSK je správa pražských silničních tunelů a součástí je i pravidelná údržba a opravy. Strahovský tunel je důležitou částí pražského Městského okruhu, je dlouhý 2004 m, z toho ražená část má délku 1544 m. Tunel vede ze Smíchova pod Břevnovem (pod Strahovským stadionem) a vyúsťuje na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice. Uvnitř ho tvoří 2 tubusy, každý má 2 jízdní pruhy 3,5 m široké.
Zdroj: TSK Praha