Stavba nové tramvajové tratě v Olomouci pokračuje
Více než půl roku se už proměňuje areál někdejšího podniku Milo v budoucí novou čtvrť a souběžně s tím se staví také tramvajová trať ve směru na Velkomoravskou ulici a Nové Sady. První etapa stavby trati, která zahrnovala terénní úpravy, stavbu mostů, opěrných zdí a samotného zemního tělesa budoucí trati pro tramvaje, by měla být do dvou měsíců hotová.
Podle stavebníků i kompetentních pracovníků magistrátu probíhá vše podle předpokládaného harmonogramu. Z důvodů souběžných prací na stavbě trati a stavby obchodní galerie Šantovka musí být koordinovány stavební postupy dvou velkých akcí. Podle Tomáše Nejezchleby z oddělení realizace odboru investic by měla být nynější etapa A hotová a zkolaudovaná do konce února 2013. Obnášela stavbu dvou mostů, jedné lávky pro pěší, čtyř opěrných zdí a zemního tělesa budoucí trati. Do 31. ledna je termín pro podávání nabídek na zhotovení etapy B, tedy samotného kolejového tělesa. Jakmile bude vybrán zhotovitel této druhé etapy, může se začít se stavbou kolejiště. Ta by měla navázat na první etapu začátkem března. Březnový termín může teoreticky ohrozit pouze to, kdyby se některý z účastníků veřejné soutěže proti jejímu výsledku odvolával.
Stavba Galerie Šantovka by měla být dokončena na podzim roku 2013. Objekt bude obsahovat komerční plochy , restaurace, multikino se 6 sály a bowlingové centrum s 18 drahami. Pro motorizované návštěvníky bude k dispozici 1000 parkovacích místa a další dopravní spojení bude právě stavěnou tramvajovou tratí. Více informací o stavbě najdou zájemci na stránkách www.galeriesantovka.cz/